plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۶۹۵
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگر سلامت ابلاغ شد

حوزه گردشگری سلامت ساماندهی می شود
معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگر سلامت خبر داد و گفت: اگر فرآیند گردشگری سلامت در کشور به خوبی مدیریت شود، سبب ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد از سوی مراکز درمانی و کسب اعتماد در بیماران خارجی می شود.
آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگر سلامت ابلاغ شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی با در ویدئو کنفرانسی که با محوریت گردشگری سلامت در مراکز درمانی و شیوه اخذ مجوز جهت پذیرش بیماران خارجی با حضور معاونین درمان و مسئولان ادارات صدور پروانه و دفاتر توریسم سلامت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، افزود:  متاسفانه پیش از این، حوزه گردشگری سلامت با دلالانی مواجه بوده که با توجیه مالی و به دلیل کسب سود هنگفت، بیماران را از کانال‌های نامشخصی وارد کشور کرده و به مراکز درمانی  که حتی حداقل نیازهای یک گردشگر سلامت را ندارند ارجاع می دادند.

وی افزود: همچنین عدم ساماندهی حوزه گردشگری به صورت سیستماتیک در کشور موجب شده بود گردشگری سلامت موفقیت چندانی نیابد. اما امروز از طریق ابلاغ آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگر سلامت، امکان این حوزه فراهم خواهد شد.


معاون درمان وزارت بهداشت تاكيد كرد: سرمایه پزشکی کشور محصول سال ها تلاش جامعه پزشکی است. ایران جایگاه بسیار مناسبی در حوزه بین‌المللی از لحاظ پزشکی و دارا بودن تکنولوژی‌های به روز دارد و در زمینه‌هایی همچون ناباروری و  پیوند عضو، یکی از سرآمدترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

وی گفت: از جمله اقدامی که سال گذشته در زمینه تسهیل امور گردشگری صورت گرفت، تعیین تعرفه و نحوه تبادل ارز بوده است.  براساس تفاهم نامه با بانک مرکزی تمامی بانک های موجود در مراکز درمانی می توانند به عنوان فرآیند، تبدیل ارز را برای بیماران خارجی انجام دهند.

دکتر جان بابایی درخصوص عملکرد دانشگاه ها در این حوزه افزود: دانشگاه ها در راستای ارتقای خدمات گردشگری سلامت موظفند از تمام پتانسیل خود بهره گیرند و بهترین مراکز و پزشکان را برای ارائه خدمات به بیماران خارجی مشخص کنند.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ها می توانند با شناسایی استارت آپ ها جهت انجام امور تبلیغاتی در کشورهای هدف، موفق تر عمل کنند؛ چراکه مردم کشورهای دیگر به دلیل ضعف در معرفی، قابلیت های پزشکی ایران و پیشرفت های موجود را نمی شناسند.

دکتر جان بابایی تاکید کرد: احیای گردشگری سلامت موجب رونق سایر عرصه های اجتماعی خواهد شد و این مهم، نیازمند تلاش جمعی و کار تیمی است. همچنین رونق این صنعت بخش ارزآوری و بهبود اشتغال را نیز موحب می شود.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما