plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۶۸۳
جنجال یک فایل صوتی در عراق

فرمانده ارشد عراقی به ارتباط با سازمان سیا متهم شد

وزیر دفاع عراق دستور داد «کمیته ویژه تحقیق» تشکیل گردد
وزارت دفاع عراق روز جمعه اعلام کرد، نجاح الشمری، وزیر دفاع پس از پخش فایلی صوتی منسوب به فرمانده عملیات الانبار که محتوای آن جاسوسی برای سیا بود، دستور داد کمیته ویزه ای برای تحقیق و بررسی صحت و سقم این فایل صوتی تشکیل شود.
فرمانده ارشد عراقی به ارتباط با سازمان سیا متهم شد
به گزارش ایصال نیوز، در پی انتشار یک فایل صوتی از مکالمه یک فرمانده بلند پایه نظامی عراق با یک مامور عراقی وابسته به سازمان «سیا»، وزیر دفاع عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی را صادر کرد. این فایل صوتی ادعایی، از سوی شبکه اطلاع‌رسانی یکی از گروه های مقاومت عراق انتشار یافته است.
وزارت دفاع عراق روز جمعه اعلام کرد، نجاح الشمری، وزیر دفاع پس از پخش فایلی صوتی منسوب به فرمانده عملیات الانبار که محتوای آن جاسوسی برای سیا بود، این دستور را صادر کرد. در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی برای روشن شدن واقعیت و بررسی اطلاعات منتشر شده در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به حشد شعبی و  در جهت خدمت به منافع ملی و شفاف سازی و روشن ساختن واقعیت جهت حفظ امنیت کشور صادر شده است.
روز جمعه در رسانه‌های وابسته به گروههای مقاومت عراقی فایلی صوتی منتشر شد که ادعا می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که ادعا می شود مامور CIA و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.
در این فایل صوتی، عنصر سیا از اینکه فرمانده عملیات الانبار جزئیاتی از مواضع ارتش،نیروهای امنیتی و گروههای مقاومت عراق و مشخصاً اسم مواضع گردان‌های حزب الله عراق در شهر مرزی القائم  را در اختیار او گذاشته تشکر می کند و در پایان این مکالمه از این فرمانده بلندپایه عراقی سپاسگزاری کرده و می‌گوید، تمام جزئیات صحیح است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : روسیه الیوم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما