plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۲۶۶۴
در سخنرانی روز ملی استقلال امریکا مدعی شد

ترامپ: امروز از همیشه قدرتمندتریم

الهام ترامپ برای برگزاری مراسم از مراسم سالگرد انقلاب فرانسه
دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا با وجود تمام انتقادها مراسم رژه هوایی را در سالگرد روز ملی استقلال آمریکا برگزار کرد. در این مراسم که به خواست رئيس جمهوری آمریکا و در روز چهارم ژوئیه در واشنگتن برگزار شد، جنگنده‌های اف ۱۸ اسکادران نیروی دریایی آمریکا، هلی‌کوپترهای ام اچ ۶۰، وی اچ ۹۲ و همچنین جنگنده‌های اف ۳۵، اف ۲۰ و بمب‌افکن بی ۲ حضور داشتند.
ترامپ: امروز از همیشه قدرتمندتریم
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورو نیوز، آقای ترامپ به عنوان نخستین رئيس جمهوری آمریکا از زمان هری ترومن، تصمیم گرفت در روز ملی استقلال این کشور سخنرانی کند. اتفاقی که در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
دونالد ترامپ در واشنگتن دی سی، ملت آمریکا را قدرتمندتر از هر زمان دیگری در تاریخ دانست و افزود: «تا زمانی که ما تاریخ بزرگمان را به یاد داشته باشیم و تا هنگامی که نبرد برای آینده بهتر را متوقف نکرده باشیم، آن وقت چیزغیرممکنی برای آمریکا وجود ندارد.»
او در حالی در محل بنای یادبود آبراهام لینکلن، سخنرانی می‌کرد که جمعی از معترضان به سیاست‌های او در مقابل کاخ سفید تظاهراتی را ترتیب داده بودند.
آقای ترامپ برگزاری این مراسم را از سالگرد پیروزی انقلاب فرانسه الهام گرفته بود.
رئيس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود به تحسین ارتس این کشور پرداخت و گفت: «ما تاریخ خود را جشن می‌گیریم. ما مردم و قهرمانانی که با افتخار از این پرچم دفاع کرده‌اند. مردان و زنان شجاعی که در ارتش ایالات متحده خدمت می‌کنند. در طول ۶۵ سال گذشته، دشمن موفق به کشتن حتی یک سرباز نیروی هوایی آمریکا نشده است، به این خاطر که آسمان متعلق به ایالات متحده آمریکا است.»
در این مراسم که جنگنده‌های اف‌۱۸ اسکادران هوایی نیروی دریایی آمریکا، موسوم به «فرشتگان آبی» نمایش هماهنگی ارائه دادند، برخی از کسانی که برای تماشای این برنامه جمع شده بودند را به وجد آورد و با شعار «ترامپ، ۴ سال بیشتر» از رئيس جمهوری آمریکا خواستند که یک دوره دیگر نیز در کاخ سفید بماند.
این در حالی بود که تعدادی از معترضان به سیاست‌های دونالد ترامپ، در مقابل کاخ سفید در تظاهرات خود، یک بالن بزرگ با تصویر ترامپ که روی آن عبارت «بچه ترامپ» نوشته شده بود را به هوا فرستادند.
برگزاری این مراسم از سوی بسیاری از دموکرات‌ها هم مورد انتقاد قرار گرفته بود و آنها رئيس جمهوری این کشور را به «دور ریختن پول مالیات دهندگان آمریکایی» متهم کرده بودند.
گفتنی ست، به باور برخی از تحلیلگران، با روی کار آمدن ترامپ در امریکا، هیأت حاکمه امریکا تمام تلاش خود برای جلوگیری از افول امریکا را به کار گرفته است تا همچنان در جهان رو به چند جانبه گرایی، یک جانبه گرایی امریکایی پیشتاز رقابتهای جهانی باشد. 
انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما