plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۲۶۴۸
هادی خانیکی در نشست سوژه تجربه انگاری

روزنامه نگار باید بتواند تجربه هایش را به زبانی که همه می فهمند بیان کند

عاشقانه و گمنام کار کردن از دیگر الزامات روزنامه نگار خوب است
دکتر هادی خانیکی با بیان اینکه روزنامه نگار باید تاریخ را مد نظر قرار دهد و بداند که تاریخ با گذشته فرق دارد، اظهار داشت: گذشته وقایعی است که سپری شده اما تاریخ زنده است و تا ابد در سرنوشت یک ملت تأثیرگذار است. وی ادامه داد: روزنامه نگاری یک کار عاشقانه است که یک سر سودایی و دل پر درد می‌طلبد، روزنامه نگاری کارمندی نیست و آدم عافیت طلب نمی‌تواند روزنامه نگار بشود.
روزنامه نگار باید بتواند تجربه هایش را به زبانی که همه می فهمند بیان کند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر‬ هادی‬ خانیکی‬ عصر‬ پنجشنبه‬ 13 تیرماه در‬ نخستین‬ نشست «سوژه تجربه نگاری» در حوزه رسانه با عنوان "از کیهان تا آئین" در مشهد افزود: متأسفانه بیشتر این گونه برداشت می‌شود که روزنامه نگار غلو و گزافه گویی می‌کند و با چنین تصویری از ژورنالیست، جامعه شناسان و سیاسیون از روزنامه نگارها فرار می‌کنند. وی ادامه داد: ما در تاریخ معاصر ایران الگو های بسیار خوبی در زمینه روزنامه نگاری داریم که یکی از بهترین آنها ملک الشعرای بهار است که من به اکثر دانشجویانم توصیه می‌کنم برای پایان نامه‌های خود در دوره تحصیلات تکمیلی مطالعه در مورد ایشان را انتخاب کنند.
استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بهار در حالی که شاعری است که از صلح می‌سراید یک انقلابی مشروطه خواه، مبارز، زندان رفته و در نهایت وزیر و استاد دانشگاه و در نهایت صاحب کرسی سبک شناسی در ادبیات است.
خانیکی افزود: روزنامه نگار باید تاریخ را مد نظر قرار دهد و بداند که تاریخ با گذشته فرق دارد، گذشته وقایعی است که سپری شده اما تاریخ زنده است و تا ابد در سرنوشت یک ملت تأثیرگذار است. وی ادامه داد: روزنامه نگاری یک کار عاشقانه است که یک سر سودایی و دل پر درد می‌طلبد، روزنامه نگاری کارمندی نیست و آدم عافیت طلب نمی‌تواند روزنامه نگار بشود.
این پیشکسوت عرصه رسانه‌ای کشور گفت: عاشقانه و گمنام و با فروتنی کار کردن از دیگر الزامات یک روزنامه نگار خوب است، اینکه مطلب بدون اسم نویسنده چاپ می‌شود آموزش فروتنی است و به خاطر دارم که مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) می‌گفت اگر می‌خواهی راه کسی را برای روزنامه نگاری سد کنی اولین کارهایش را به نام خودش چاپ کن چون کم کم آن چنان مغرور می‌شود که هیچ آموزشی فرا نمی‌گیرد و متوهم به دانایی می‌شود.
این استاد علوم ارتباطات اجتماعی و پیشکسوت روزنامه نگاری کشور گفت: روزنامه نگار باید قدرت تحلیل داشته باشد و بتواند تجربه های خودش را به زبانی که همه می فهمند بیان کند.
خانیکی در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه انتشار روزنامه کیهان در سه نقطه تهران به خاطر در امان ماندن از اصابت موشک در زمان جنگ تحمیلی و شرایط انتشار اخبار در آن زمان سخن گفت.
وی در بخشی از بیان خاطرات خود افزود: به دعوت معمر قذافی حدود دو هزار نفر از اصحاب رسانه جهان به لیبی دعوت شدیم و در مصاحبه‌ای که در چادر وی انجام شد او موضع تندی علیه پادشاه عربستان اتخاذ کرد اما در آن سفر بازگشتن ما به ایران ۱۰ روز به درازا کشید و در این مدت رابطه لیبی با عربستان خوب شده بود و وقتی مطلب ما انتشار یافت سفارت لیبی در تهران و دفتر قذافی بیانیه دادند که گروهی طرفدار صهیونیست‌ها از ایران آمده بودند که با تحریف اخبار سعی در برهم زدن روابط لیبی و عربستان دارند.
ایرنا 
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما