plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۲۶۳۷
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان وبدا خبر داد

سیستم رجیستری ترابری اهدای عضو در کشور به زودی افتتاح می شود

زیرساخت‌های ترابری عضو بین استان ها راه اندازی شده است
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه رجیستری ترابری اهدای عضو خبر داد و گفت: درحال حاضر، در حال پیاده سازی یک نقشه جامع برای کشور هستیم تا سریع ترین راه انتقال هوایی عضو پیوندی بررسی و ثبت شود.
سیستم رجیستری ترابری اهدای عضو در کشور به زودی افتتاح می شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از وبدا، دکتر مهدی شادنوش با اعلام این خبر، افزود: در راستای انتقال عضو به نقاط مختلف کشور، زیرساخت های ترابری عضو بین استان ها انجام شده و این امر به صورت آزمایشی با موفقیت انجام شده است. برای اهدای عضو، باید زمان طلایی رعایت شود. عضو قلب باید زیر 4 ساعت پیوند زده شود. در حال حاضر با همکاری و هماهنگی نیروی هوایی ارتش، نیروی انتظامی، سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، زیرساخت هایی فراهم شده و قرار است با یک اقدام فرابخشی گروهی منسجم، پیوند عضو بین استانی با جدیت دنبال شود. کما اینکه تاکنون چند مورد هم با موفقیت به انجام رسیده است.

دکتر شادنوش گفت: امیدواریم با استفاده از سیستم رجیستری که در حال راه اندازی آن هستیم و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد، شاهد نهادینه شدن این امر در حوزه اهدای عضو باشیم. 

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت درخصوص سیستم رجیستری ترابری اهدای عضو تصریح کرد: این سیستم با همکاری سازمان های مختلف، ازجمله سازمان جغرافیایی کشور، هوافضا، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، نیروی هوایی ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه های وزارت علوم در حال شکل گیری است. درحال حاضر، در حال پیاده سازی یک نقشه جامع برای کشور هستیم تا سریع ترین راه انتقال هوایی عضو پیوندی بررسی و ثبت شود. همچنین، چگونگی کاربرد موتورلانس ها، هلی کوپتر، آمبولانس ها و حتی هواپیمای مسافربری و فالکون جت اختصاصی طی یک برنامه نرم افزاری مشخص شده و تمامی اطلاعات به یکدیگر متصل می شوند و به محض اعلام نیاز برای چنین عملیاتی، این امکان میسر می شود که از چه طریقی می توان عملیات را با کمترین اشتباه و زمان تلف شده، با موفقیت انجام داد. در هر یک از این عملیات ها بیش از 150 نفر فعال می شوند تا یک عضو از شهری به شهر دیگر منتقل شود.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما