plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۶۳۳
استاندار تهران خبر داد

ساعت کاری ادارات استان تهران تغییر نمی کند

سیستم‌های سرمایشی عمومی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم می شود
استاندار تهران گفت: ساعات کاری ادارات استان تهران در راستای کاهش بار مصرف انرژِی در تیر و مردادماه امسال تغییر نمی‌کند و اجرای برنامه دیگری در دستور کار قرار گرفت.
ساعت کاری ادارات استان تهران تغییر نمی کند
انوشیروان محسنی بندپی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: جلسه‌ای در این زمینه در وزارت کشور با حضور وزیر و معاونان تشکیل و مقرر شد که اقداماتی از ۱۵ تیر ماه امسال انجام شود.
وی یادآور شد: بر این اساس تمامی دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و عمومی نظیر مؤسسات تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و بانک‌ها، سیستم‌های سرمایشی خود را بر اساس الگوی استاندارد دنیا بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنند.
محسنی بندپی اظهار داشت: از سویی دیگر همین دستگاه مکلف و موظف هستند که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و این صرفه جویی را از طریق نصب مولدهای انرژی تأمین کنند، ضمن اینکه در زمان اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از دستگاه‌های سرمایشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: با این روش‌های کاهشی دیگر نیاز به کاهش ساعات کاری ادارات نیست.
استاندار تهران گفت: بسیاری از استان‌های دیگر برای پیگیری کارهای اداری خود به این استان سفر می‌کنند و کاهش ساعت کاری نارضایتی‌هایی را به همراه دارد، بنابراین با این اقدامات شرایطی فراهم شد تا صرفه جویی و قطعی برق را نداشته باشیم.
وی ادامه داد: بر عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه نظارت مستمری خواهیم داشت و دستگاه‌هایی که از این امر تبعیت نکنند با قطعی برق مواجه و برای پیگیری‌های بعدی به نهادهای وزارتی معرفی می‌شوند.
استاندار تهران گفت: باید شرایطی فراهم کرد که مردم با قطعی برق مواجه نشوند و در این ۴۵ روز باقیمانده تابستان این تصمیم اتخاذ شود که همه از نعمت برق و انرژی برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این باشد که فرهنگ بهینه مصرف برق را در کشور نهادینه کنیم و مصرف ما بر اساس استاندارد روز دنیا باشد.
سال گذشته برای صرفه جویی در مصرف برق، ساعت کاری تیر و مردادماه در اغلب استان‌های کشور از جمله تهران با تعجیل آغاز می‌شد و پایان می‌یافت.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : روابط عمومی استانداری تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما