کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک زن با توانمندی فوق العاده

اورزولا فن‌درلاین، مادر ۷ فرزند، از وزارت دفاع آلمان تا ریاست کمیسیون اروپا

اتحادیه اروپا انتخاب خانم دکتر«فون درلاین»وزیر دفاع آلمان، بعنوان رئیس جدید کمسیون اروپا را ترجیح می داد

ایسنا , 12 تير 1398 ساعت 23:05

نامزد ریاست جدید کمیسیون اروپا معرفی شده از معتمدان وفادار به آنگلا مرکل محسوب می‌شود که در دولت او به عنوان وزیر دفاع مشغول به خدمت است؛ او زنی قدرتمند با تحصیلات پزشکی و مادر هفت فرزند است که تا پیش از این به عنوان جانشین احتمالی آنگلا مرکل در صدراعظم آلمان در نظر گرفته شده بود.


به گزارش ایصال نیوز، خانم دکتر«فون‌درلاین» مادر ۷ فرزند با نام کامل اورسولا فون درلاین که به عنوان نامزد ریاست جدید کمیسیون اروپا معرفی شده از معتمدان وفادار به آنگلا مرکل محسوب می‌شود که در دولت او به عنوان وزیر دفاع مشغول به خدمت است؛ او زنی قدرتمند با تحصیلات پزشکی و مادر هفت فرزند است که تا پیش از این به عنوان جانشین احتمالی آنگلا مرکل در صدراعظم آلمان در نظر گرفته شده بود.
پایگاه فرانس ۲۴ با شرح پیشینه، زندگی و سوابق اورسلوا فون درلاین وزیر دفاع فعلی آلمان و نامزد معرفی شده از سوی رهبران اتحادیه اروپا برای ریاست کمیسیون این اتحادیه به عنوان بازوی اجرایی آن می‌نویسد: فون درلاین ۶۰ ساله بلند پرواز به طرز غافلگیر کننده و بعد از چند هفته بحث و بازی قدرت در اتاق‌های پشتی اروپا به عنوان نامزد ریاست کمیسیون اروپا معرفی شد.
او حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را نیز دارد؛ ماکرونی که همکاری فون درلاین برای پیشبرد مسائل نظامی میان فرانسه و آلمان همزمان با بالا گرفتن برخی اختلافات میان برلین و پاریس را تحسین کرده است. او به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تسلط داشته و یک مدرک نیز از مدرسه اقتصاد لندن دریافت کرده است. فون درلاین در تاریخ ۸ اکتبر ۱۹۵۸ تحت نام اورسولا گرترود آلبرخت در شهر بروکسل به دنیا آمد. پدر او به نام ارنست آلبرخت یک مقام ارشد کمیسیون اروپا بود و فون درلاین تا ۱۳ سالگی ساکن این شهر بود. فون درلاین به عنوان دختر آلبرخت اواخر دوره نوجوانی خود را تحت حفاظت پلیس سپری کرد. چرا که در آن دوران عناصر افراطی چپ گرا چهره‌های سیاسی و تجاری آلمان را مورد هدف قرار دادند و پدر او نیز از سمت حزب دموکرات مسیحی به عنوان وزیر اول ایالت لورو ساکسونی خدمت می‌کرد.
این تهدیدها موجب شد که بعداً او به لندن منتقل شود و در آنجا در خانه عمویش و با تغییر نامش به رز لانسون زندگی کرد و تا زمان بزرگسالی نیز تحت تدابیر امنیتی قرار داشت. او به عنوان یک دانشجوی ممتاز در دانشگاه اول شروع به تحصیل در رشته اقتصاد کردو بعداً به سراغ پزشکی رفت و پس از پایان تحصیلات در یک کلینیک مخصوص زنان شروع به کار کرد.
همسر او یک پروفسور پزشکی بود و زمانی که بورسیه دانشگاه استنفورد را دریافت کرد فون درلاین مجبور شد حرفه‌اش را متوقف کند و به عنوان زن خانه‌دار کارش را ادامه دهد. فون درلاین در سن ۳۲ سالگی به حزب دموکرات مسیحی آلمان پیوست و در ادامه نیز نماینده پارلمان ایالت لوروساکسونی شد. و در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار کرسی پارلمان فدرال آلمان به نام بودستاک را دریافت کرد. فون درلاین در فضای عمدتاً مردانه و محافظه کار حزب دموکرات مسیحی یک غریبه تلقی می‌شد. فون درلاین در سال ۲۰۱۳ در یک قمار سیاسی نادر در داخل حزبش شروع به حمایت از تعیین سهمیه برای زنان برای هیئت مدیره‌های شرکتها کرد. او همچنین زمانی ایده همکاری پلیس با سرویس‌های ارائه دهنده اینترنت را برای مبارزه با هرزه نگاری کودکان مطرح کرد. اما بعداً برخی منتقدان طرح پیشنهادی او گفتند که این موجب ایجاد یک سیستم سانسور اینترنت می‌شود و از این سانسور با نام "ظن سور" یاد کردند و این موجب شد که فون درلاین بعداً لقب ظن سور سولا را دریافت کند.
فوندرلاین همچون عده‌ای دیگر از سیاستمداران آلمانی متهم به دزدی ادبی در رساله دکترایش شده اما بعداً وقتی از ارتکاب همان تخلف جدی تبرئه شد به حیات سیاسیش ادامه داد. او شبکه‌ای از ارتباطات گسترده خود را در اروپا و در دو سوی اقیانوس اطلس برقرار کرده است. فون درلاین از حامیان افزایش تعامل و مشارکت آلمان در صحنه جهانی و ایجاد یک همگرایی نزدیک‌تر در اتحادیه اروپا است و حتی در گذشته از طرح "ایالات متحده اروپا" حمایت کرده است. گفته شده که فون درلاین شخصی برخوردار از انضباط آهنین است و اغلب نیز به رغم زن بودن مدل موی کاملاً مرتب به سبک نظامیان دارد.
فون درلاین تنها عضو کابینه مرکل است که از زمان آغاز به کار صدراعظمی او در سال ۲۰۰۵ تاکنون در کابینه وی حضور داشته است. در ابتدای کارش در این کابینه به عنوان وزیر امور خانواده و سپس به عنوان وزیر کار خدمت کرد. در سال ۲۰۱۳ او تبدیل به اولین وزیر دفاع در تاریخ آلمان شد؛ یک پست سخت با توجه به حساسیت موضوع روابط و امور نظامی در آلمان پس از جنگ جهانی دوم و شکست‌های مکرر آلمان در زمینه تجهیزات نظامی و دفاعی. آلمان در دوران وزارت دفاع فون درلاین اقدام به استقرار نظامیانش در قالب مأموریت‌هایی در افغانستان،؛ مالی و کشورهای دیگر کرده و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز مورد انتقادات گسترده این رئیس جمهور به دلیل ناکافی بودن بودجه نظامیش قرار گرفته است.
فون درلاین در طول دوران حضورش در وزارت دفاع آلمان با چندین رسوایی نیز برخورد کرده است که شامل موضوع مربوط به عناصر راست افراطی در داخل ارتش آلمان، داشتن ارتباطات مناقشه برانگیز با شرکت‌های مشاوره تجاری و همینطور موضوع اتلاف هزینه از جمله برای نوسازی یک کشتی فرسوده نیروی دریایی آلمان. فون درلاین زمانی لقب "تکرو" را به خاطر تنها اتکا کردن به خودش برای انجام امور دریافت کرده و اخیراً یک نظرسنجی از سوی روزنامه بیلد آم زونتاک در آلمان نشان داد که فون درلاین در رده دوم نامحبوب‌ترین اعضای کابینه مرکل قرار دارد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2605

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2605/اورزولا-فن-درلاین-مادر-۷-فرزند-وزارت-دفاع-آلمان-ریاست-کمیسیون-اروپا

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir