plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۲۵۹۸
مدیر کل گمرک اصفهان خبر داد

درآمد گمرک اصفهان در سه ماه نخست امسال رشد 90 درصدی داشته است

استان اصفهان پیشتاز در صادرات کالا
مدیر کل گمرک اصفهان از رشد ۹۰ درصدی در آمد و رشد ۱۷۲ درصدی صادرات از گمرکات استان اصفهان در سه ماه نخست امسال خبر داد.
درآمد گمرک اصفهان در سه ماه نخست امسال رشد 90 درصدی داشته است
به گزارش ایصال نیوز، اسداله احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در ۳ ماهه سال ۹۸، بالغ بر ۹۵۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال درآمد از سوی گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جز مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می‌شود عنوان کرد: طی ۳ ماهه سال ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۶۵۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۲۸۸ هزار دلار استان اصفهان به مقصد ۷۳ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد و ازلحاظ ارزش ۱۷۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۶۲۳ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۶۴ میلیون دلار، محصولات شیمی آلی ۸۸ میلیون دلار و فرش ۵۴ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۴۲ میلیون دلار و ۲۵ درصد، چین با ۱۷۰ میلیون دلار و ۱۲ درصد افغانستان با ۱۲۱ میلیون دلار و ۹ درصد، پاکستان با ۹۹ میلیون دلار و ۷ درصد و امارات متحده عربی با ۸۶ میلیون دلار و ۶ درصد سهم ازکل صادرات استان دارا می‌باشند.

وی افزود: ۳۲ هزار و ۵۸ تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۷ درصد و از حیث ارزش ۵۳ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی:این اداره کل با داشتن ۱۴۰ کارمند، در بهار ۱۳۹۸، بالغ بر ۹۵۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.
 
 احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالا‌های وارداتی گمرک اصفهان طی ۳ ماه سال ۱۳۹۸ گفت: ماشین آلات برقی ۳۲ میلیون دلار، وسایل مکانیکی ۲۶ میلیون دلار و آهن و چدن ۲۰ میلیون دلار بوده است ودر ادامه اظهار داشت: عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، مالزی با ۱۸ درصد، کره جنوبی با ۱۶ درصد، چین با ۱۳ درصد، آلمان ۱۳ درصد و ایتالیا با ۱۲ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرک اصفهان بیان داشت: طی این مدت تعداد ۱۸۴ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۱۳۹ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۱۹۲۹ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر گردیده است.

احمدی ونهری در پایان گفت: در ۳ ماهه سال ۹۸ تعداد ۵۱ هزار و ۳۴۰ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان  
انتهای پیام/
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما