plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۵۸۸
در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اصفهان مطرح شد

معاون استاندار: دستگاه‌های مرتبط اجرایی باید به دنبال اجرای قوانین ایثارگری باشند

شورای مشورتی ایثارگری در استانداری تشکیل‌شده است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان خواهان تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط با ایثارگران برای اجرای قوانین در این حوزه شد.
معاون استاندار: دستگاه‌های مرتبط اجرایی باید به دنبال اجرای قوانین ایثارگری باشند
ایوب درویشی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به امور ایثارگران فعالیت سازمانی و اداری و در عین حال موضوعی معنوی است، افزود: استان اصفهان با بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، بیش از ۵۰ هزار جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده از استان‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت است و در حوزه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه بالایی دارد.
وی با بیان اینکه این آمار باید برای ما آموزه‌هایی داشته باشد، افزود: باید این افتخار در دستگاه‌های گوناگون تبدیل به برنامه شود تا این فرهنگ در جامعه ساری و جاری شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: منبع ایثارگری سرمایه جاودان نظام ماست و گنجایش عظیم و سرمایه معنوی انقلاب اسلامی ما و سرمایه‌ای است که با قیمت جان به دست آمده است.
وی با بیان اینکه مسئولان کشور میراث داران فرهنگ هستند، اظهار کرد: باید از این سرمایه معنوی نگهداری کنیم و آن را به نسل آینده منتقل کنیم.
درویشی با بیان اینکه سرمایه‌های معنوی ذیل سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای سرمایه‌های اجتماعی دچار تزلزل شود جامعه با مشکل روبرو می‌شود.
وی یادآوری کرد: منابع عظیم ایثارگری در دفاع مقدس زاده شده است که باید با شیوه‌های علمی نگاه‌داشته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: بیان و روایت گری این ایثارگری‌ها نخستین مرحله‌ای است که همه در برابر آن مسوول هستیم و باید فرهنگ ایثارگری را به صورت زیبا روایت کنیم.
درویشی اظهار کرد: شورای مشورتی ایثارگری در استانداری تشکیل‌شده است و باید پیگیر تشکیل آن در بخش‌های گوناگون استان هم باشیم و الگوسازی و ارائه بهترین نمونه‌ها از دیگر وظایف دستگاه‌های اجرایی است که باید برای نسل جوان این الگوها را معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه هفت هزار بیکار در جامعه ایثارگری اصفهان وجود دارد، افزود: اگرچه بسیاری از این افراد مطالبه دارند که در دستگاه‌های دولتی مشغول شوند ولی در بخش‌های صنعت و تولید گنجایش‌های خوبی وجود دارد و تسهیلات اشتغال خوبی ویژه ایثارگران در این حوزه فراهم‌شده است.
وی یادآور ی کرد: امسال در زمینه تامین منابع مالی برای پروژه‌های تولیدی ویژه ایثارگران تمهیدات خوبی پیش بینی شده است.
در این جلسه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ایثارگران گزارش عملکرد خود در ماه‌های اخیر و برنامه‌های آینده خود را ارائه کردند.
ایرنا
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما