plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۲۵۷۷

افتتاح سی امین کتابخانه روستایی تهران در تورقوزآباد

مدیران کل کتابخانه های عمومی و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان تهران با هدف تجهیز روستاهای استان به کتابخانه، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
افتتاح سی امین کتابخانه روستایی تهران در تورقوزآباد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری تهران، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه ای عمومی استان تهران با معصومه پرندوار، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران دیدار و گفتگو کرد.

علی نیکنام با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در روستاها گفت: استان تهران دارای ۲۹ باب کتابخانه روستایی است و به امید خدا سی امین کتابخانه در روستای تورقوزآباد به زودی افتتاح خواهد شد. ۶ کتابخانه سیار نیز در استان به ارائه خدمات کتابخانه ای در مناطق دوردست و محروم می پردازند؛ اداره کل کتابخانه های عمومی این آمادگی را دارد تا با انعقاد تفاهم نامه در صورتی که مکانی مناسب و بلااستفاده در روستاها وجود دارد، آن را به کتابخانه تبدیل کند تا شاهد افزایش تعداد کتابخانه در روستاهای بی بهره از کتاب باشیم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه ها گفت: چند سالی است که کتابخانه ها در استان تبدیل به پاتوق فرهنگی شده اند و برنامه های متنوع آموزشی-فرهنگی در کتابخانه ها برگزار می شود؛ کتابخانه روستایی پورغلامی در روستای اورین شهرستان بهارستان یکی از کتابخانه های روستایی فعال در استان است که دوره های آموزشی روان شناسی و تربیتی متنوعی با حضور اساتید برجسته در آن در حال برگزاری است و مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفته است؛ لذا معرفی مکان مناسب جهت ایجاد کتابخانه در روستاها کمک بسزایی به رشد اجتماعی و فرهنگی اهالی مناطق روستایی خواهد کرد.

معصومه پرندوار، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، کتاب و کتابخوانی را امری ضروری در توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها دانست و گفت: حوزه کاری ما در استانداری حوزه ای گسترده با پراکندگی بسیار است. در استان تهران ۴۵۰ دهیاری با ۷۰۰ روستا وجود دارد که تنها ۹ درصد روستاها کتابخانه دارند؛ این آمار با حرکتی جهادی قابل افزایش است، لذا جهت معرفی مکان مناسب جهت ساخت کتابخانه از محل ارزش افزوده و انعقاد تفاهم نامه اعلام آمادگی می کنیم. در این راستا از کارشناسان خود می خواهم در مرحله اول ۳۰ روستای پرجمعیت فاقد کتابخانه را به اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی کنند تا نسبت به نامه نگاری های لازم با فرمانداران و دهیاران در خصوص معرفی ساختمان های بلا استفاده و یا ساخت کتابخانه در آن روستاها اقدام کنید.

در پایان این دیدار مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه به همراه لیست کتابخانه های روستایی استان طی چند روز آینده از سوی اداره کل کتابخانه ها آماده و در اختیار اداره کل امور روستایی قرار گیرد تا نسبت به معرفی زمین های بلااستفاده و ساخت کتابخانه اقدام شود.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما