plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۲۵۶۷

حناچی: بدهی شهرداری از محل اموال بلوکه پرداخت می شود

شهردار تهران گفت: بر اساس توافق ها، بخشی از بدهی های شهرداری به قرار خاتم الانبیا از محل دارایی ها و اموال بلوکه شده پرداخت می شود.
حناچی: بدهی شهرداری از محل اموال بلوکه پرداخت می شود
پیروز حناچی در دوازدهمین جلسه شورای معاونان افزود: همچنین قرار است برخی از پروژه‌ها را اولویت بندی کنیم تا قرارگاه بر اساس اولویت آنها را اجرایی کند.
وی در خصوص پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: در برخی از پروژه‌های عمرانی تکلیف ما روشن است و می‌توانیم آنها را مشمول ماده ۴۸ (مربوط به شرایط عمومی حق فسخ پیمان) کنیم؛ برای مثال پارکینگ فرهنگ در تپه‌های عباس آباد که از ابتدا، حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در آن دیده شده بود، از جمله آن ها است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: عدم اجرای پروژه‌هایی از این دست دردسرساز شده است؛ به طور مثال، هم اکنون به دلیل نبود پارکینگ، اگر برنامه‌ای در باغ کتاب اجرا شود تمام مسیرها به سوی آن قفل می‌شود.
وی یادآور شد: در مورد پارکینگ مهران نیز با توجه به اینکه یکی از نهادها انگیزه مشارکت دارد، می‌توانیم آن نهاد را وارد پروژه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.
حناچی با بیان اینکه نسل جدیدی از پروژه‌های عمرانی را تعریف می‌کنیم تصریح کرد: این پروژه‌ها از جنس پروژه‌های گذشته نیست زیرا در وهله اول برای بخش خصوصی جاذبه گردشگری دارد و در مرحله دوم در توسعه قلمرو عمومی تأثیر گذارند.
وی در ادامه به خلا مدیریت در بهره برداری از فضاهای عمومی به عنوان یکی از چالش‌های مدیریت شهری اشاره و عنوان کرد: به نظر می‌رسد هم اکنون در نحوه بهره برداری از فضاهای بزرگ مانند اراضی عباس آباد و بوستان چیتگر نیازمند مدیریت متمرکز هستیم.
شهردار تهران اظهار داشت: در بسیاری از این موارد مدیریت محلی وجود دارد، اما نیاز به تشکیلاتی داریم که از تجهیزات و امکانات لازم به بهترین شکل استفاده کند که این موضوع باید در برنامه سوم توسعه شهر تهران لحاظ شود.

وی با تاکید بر لزوم احصا و ارزش گذاری فضاهای عمومی و دارایی‌های شهر تهران گفت: احصا و ارزش گذاری دارایی‌های ثابت پایتخت موضوع بسیار مهمی است؛ شاید در برخی نقاط به دلیل تغییر قیمت مداوم نتوانیم به صورت دقیق این ارزش گذاری را انجام دهیم اما خوب است مجموعه‌های ورزشی و ساختمان‌های اداری و یا فضاهای سبز را از نظر ارزش و قیمت، احصا کنیم.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت قطار درون شهری پرداخت و گفت: برخی از شرکت‌های تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت پراکنده تمامی قطعات واگن‌های مترو را تولید می‌کنند؛ بر همین اساس قرار شد طبق این تفاهم نامه در فاصله ۱۸ تا ۲۴ ماه یک واگن توسط شرکت‌های تحت پوشش این معاونت ساخته شود و در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما