plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۵۶۴
رقابت رسانه ملی با منافع ملی به چه قیمت

محرمانه‌های نفتی روی آنتن صدا و سیما

در اقدامی عجیب شبکه سه، نحوه رساندن محموله نفتی از ایران تا چین را به نقل از یک رسانه خارجی به تصویر کشید
مصایب و مشکلات داخلی بر سر متولیان نفت کشور با انتشار رموز نفتی ایران روی آنتن صدا و سیمای ملی وارد فاز جدیدی شده است. مشکلاتی که بعد از تهمت هایی به وزیر و وزارت نفت حالا از تریبون صدا و سیما شنیده می شود.به فرض انتشار این اطلاعات در یک شبکه و یا رسانه خارجی، باز هم انتشار آن از طریق صدا و سیمای ملی ایران به معنای مهر تایید بر یک ادعا خواهد بود، ادعایی که با اینکار، گویی دولت و حکومت آن را پذیرفته است.
محرمانه‌های نفتی روی آنتن صدا و سیما
به گزارش ایصال نیوز، در پی پخش سخنانی روی آنتن زنده شبکه سه سیما، ایرنا در مطلبی انتقادی نوشت: همانگونه که از نام دور زدن تحریم ها مشخص است، اینکار با هدف فروش نفت از مجاری غیر رسمی و مسیرهایی متفاوت انجام می شود تا بتوان نفت فروخت و ارز به کشور وارد کرد. دلیل صحبت معاون بین الملل وزیر نفت درباره فروش نفت در بازار خاکستری نیز همین بوده که نفت ایران در مسیرهایی که رسمی نیست به دست مشتریان می رسد.
اغلب رسانه ها نیز برای به حداقل رساندن مشکلات صادرات نفت، همراستا در این راه حرکت کرده و حتی با دانستن برخی رموز دور زدن تحریم، از انتشار و ارایه ان خودداری می کنند. اما در در اقدامی عجیب صدا وسیما در یکی از طلایی ترین ساعات پخش خود تمامی مسیر و نحوه حرکت تا رساندن محموله نفتی از ایران تا چین را به نقل از یک رسانه خارجی به تصویر کشیده است.
امروز صبح در برنامه "سلام صبح بخیر" از شبکه سوم سیما، مسیریابی و نحوه دور زدن تحریم نفتی کشتی سارینا، تا بندر مقصد در چین به طور کامل به نمایش در امده است، و این در حالی است که از بالاترین مقام وزارت نفت تا کارشناسان آن همگی بر محرمانه بودن این اطلاعات تاکید کرده اند.
اما ماجرا به همین جا هم ختم نشد و روابط عمومی برنامه اعلام کرد که این اطلاعات پیش از این نیز در فاینشنال تایمز منتشر شده و ما تنها باز نشر کننده ان بوده ایم. به فرض انتشار این اطلاعات در یک شبکه و یا رسانه خارجی، باز هم انتشار آن از طریق صدا و سیمای ملی ایران به معنای مهر تایید بر یک ادعا خواهد بود، ادعایی که با اینکار، گویی دولت و حکومت آن را پذیرفته است.
به نظر می رسد صدا و سیما سهواً یا عمداً رموز دور زدن تحریم های نفتی را در بحبوحه فشارهای بین المللی و تحریم های آمریکا منتشر کرده که می تواند فشار مضاعفی بر وزیرنفت برای سر و سامان دادن به اوضاع نفتی باشد. این اقدام همزمان با حضور زنگنه در اجلاس اوپک تلاش دیگری برای سنگ اندازی بر سر راه وزیری باشد که چند ساعت پیش از بازار نفت ایران دفاع کرده و حق ایران را در مجامع بین المللی گرفته است.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما