plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۲۵۶۱
سخنگوی شورای شهر تهران:

طرح حیات شبانه پایتخت در هیات حل اختلاف بررسی می شود

در این طرح قرار است در شب هم شهر بتواند نیازهای شهروندان را پاسخ دهد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح زیست شبانه پایتخت در شورای حل اختلاف مرکزی مطرح شده و در حال بررسی است.
طرح حیات شبانه پایتخت در هیات حل اختلاف بررسی می شود
به گزارش ایصال نیوز، علی اعطا روز سه شنبه در نشست خبری خود که در محل دانشگاه جنگ برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه طرح الزام شهرداری تهران به برنامه ریزی و انجام اقدام لازم برای تحقق زیست شبانه، در هیأت مرکزی حل اختلاف مطرح شده است و تصمیم گرفته شده که این طرح نیازمند بحث و بررسی بیشتری است.
وی تأکید کرد: برای اینکه ابهامات موجود برطرف شود، فرماندار تهران و ریاست شورای شهر به جلسه آتی هیأت مرکزی حل اختلاف دعوت شده‌اند.
اعطا با بیان اینکه بحث با پلیس درباره این طرح این است که زیر ساخت اجرای طرح ایجاد نشده است، تأکید کرد: شورای شهر تردیدی ندارد که باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود.
وی یادآور شد: در این طرح قرار است به گونه‌ای عمل شود که همانطور که فرد در طول روز احتیاجات خود را بر طرف می‌کند، در شب هم شهر بتواند نیازهای شهروندان را پاسخ دهد.

آمار املاک هنوز به صحن شورا نیامده است
اعطا درباره املاک شهرداری تهران که بهره برداری آنها در اختیار دیگران است، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران برای واگذاری حق بهره برداری املاک باید از شورا مجوز بگیرد.
وی گفت: شهرداری باید برای واگذاری‌های گذشته خود نیز از شورا مجوز بگیرد.
اعطا ادامه داد: در رابطه با املاکی که پیش از این حق بهره برداری آن‌ها از سوی شهرداری به غیر واگذار شده بود شورای شهر آمار این املاک را از شهرداری خواسته بود که شهرداری هنوز آماری در این خصوص ارائه نداده است.

گاهی پیوست اجتماعی تاثیری در اجرای طرح ندارد
اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص پیوست اجتماعی خیابان سی تیر گفت: هر اقدامی که در فضای شهری می‌خواهد انجام شود که گروه‌های اجتماعی در آن دخیل هستند نیازمند توجه و دقت نظر است، اما اینکه پیوست اجتماعی برای طرح‌ها داده شود چندان در شورای شهر مسبوق به سابقه نیست.
وی افزود: سابقه این وجود دارد که در بسیاری موارد این پیوست‌های اجتماعی صوری بوده است و عملاً در اجرای طرح نقش خاصی نداشته اند.

به اصالت خانه موزه ها پایبند باشیم
اعطا در ادامه درباره واکنش به اظهارات فرزند عزت الله انتظامی نسبت به وضعیت خانه موزه استاد انتظامی گفت: در بحث خانه موزه ها چیزی که مهم است و اصالت دارد این است که به فضای موجود یک خانه موزه پایبند بمانیم.
وی گفت: این پایبندی باید در مورد فضای کلی، اشیا و حس و حال و هوای داخل خانه باشد.
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نقل قولی که خبرنگار میزان از مجید انتظامی بیان کرد، افزود: در موارد مورد اشاره شما، این پایبندی یا وجود نداشته یا به میزان بسیار کمی بوده است.
وی افزود: ما در شورا خواستار این هستیم که پایبندی کامل به یک خانه موزه وجود داشته باشد.
اعطا تأکید کرد: اشیا باید درست نگهداری شود به گونه‌ای که خاطرات حفظ شود.
وی اظهار داشت: در خصوص خانه موزه استاد انتظامی هم متاسفانه خیلی قابل اصلاح نیست و نمی‌شود فضا را خیلی تغییر داد، مواردی مشابه دیگری نیز وجود داشته است که معمولاً اصلاح پذیر نیست.

اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، ۳۵ درصد ترافیک را کاهش داد
اعطا در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح جدید کاهش آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: با اجرای طرح جدید ترافیکی در تهران از ۱۰ روز قبل، طول ترافیک سنگین در تیرماه ۹۸ نسبت به خردادماه ۳۵ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: آمار ورودی به محدوده در هفته اول تیر ۹۸ نسبت به خردادماه ۹۸ نیز حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است.
اعطا خاطر نشان کرد: برای ارزیابی طرح های ترافیک و کاهش آلودگی هوا به یک بازه زمانی طولانی تر و حداقل ۹۰ روزه نیاز است.
سخنگوی شورای شهر گفت: ارزیابی شهرداری از اجرای این طرح در طول ۱۰ روز گذشته این است که در ۱۵ نقطه ترافیکی، از میزان ترافیک به شکل محسوسی کاسته شده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما