plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۲۵۵۱
پس از اروپا، امریکا نیز ایران را تهدید کرد

کاخ سفید: اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی اشتباه بود

امریکا خواستار به «صفر رساندن غنی سازی ایران» شد
کاخ سفید در بیانیه‌ای به عبور ذخائر اورانیوم ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داده و گفته که دادن اجازه غنی‌سازی اورانیوم به ایران ذیل برجام اشتباه بوده است. وزیر امور خارجه آمریکا نیز به عبور ذخایر اورانیوم ایران از 300 کیلوگرم واکنش نشان داد و گفت که ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد بلندپروازی‌های هسته‌ای خود برداشت.ظریف در توئیتی نوشت: به محض اینکه سه کشور اروپایی به تعهداتشان پایبند بشوند ما اقدامات خود را به عقب باز می‌گردانیم.
کاخ سفید: اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی اشتباه بود
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داد و گفت که دادن اجازه غنی‌سازی اورانیوم به ایران ذیل توافق هسته‌ای برجام از ابتدا اشتباه بوده است. در این بیانیه آمده است: «حکومت ایران ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داد. دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای اشتباه بود. حتی قبل از وجود توافق هم تردید اندکی وجود داشت که ایران مفاد آن را نقض می‌کرد».
در ادامه این بیانیه آمده است: «ما باید استاندارد دیرینه منع اشاعه را که خواستار غنی‌سازی صفر برای ایران است احیا کنیم. ایالات متحده و متحدان این کشور هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد.» کاخ سفید تصریح کرده سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه خواهد یافت.
در این بیانیه آمده است: «سیاست کارزار فشار حداکثری تا زمانی که رهبران ایران مسیر خودشان را تغییر دهند ادامه خواهد یافت. رژیم بایستی بلندپروازی‌های هسته‌‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد.»
همچنین مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به فراتر رفتن میزان ذخایراورانیوم غنی شده ایران از محدوده اعلام شده در برجام واکنش نشان داد. وی در پیامی در توئیتر نوشت که ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد بلندپروازی‌های هسته‌ای خود برداشت. یک بار دیگر، حکومت ایران از برنامه هسته‌ای خود برای باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند.
ظریف در پاسخ به نگرانی غربی ها در پیام توئیتری خود نوشت: ما برنامه جامع اقدام مشترک را نقض نکرده‌ایم. پاراگراف 36 توافق نشان می‌دهد: چرا ما پس از خروج آمریکا به دنبال پاراگراف 36 رفتیم. ما به 3 کشور اروپایی و دو کشور دیگر چند هفته مهلت دادیم در حالی که در حال حفظ حقوق خودمان هستیم. ما سرانجام این اقدام را پس از 60 هفته اتخاذ کردمی. به محضی که سه کشور اروپایی به تعهداتشان پایبند بشوند ما اقدامات خود را به عقب باز می‌گردانیم
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما