plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۲۵۴۵
در راستای کاهش وابستگی به نفت

امارات از راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان خبر داد

۳.۲ میلیون سلول خورشیدی مستقر در نیروگاه "نور ابوظبی" برای ۹۰ هزار نفر برق تولید می کند
با توجه به اهمیت استفاده از انرژی های پاک، در سالهای اخیر در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رقابت برای توسعه نیروگاههای خورشیدی سرعت گرفته است. سازمان آب و برق دبی قصد دارد در آینده یک پروژه تولید نیروی برق خورشیدی ۲ گیگاواتی را راه اندازی کند. عربستان سعودی هم برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲.۶ گیگاواتی در مکه موافقت کرده است.
امارات از راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان خبر داد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از آژانس خبری اماراتی «وام»، ثانی بن احمد الزیودی وزیر تغییرات آب و هوا و محیط زیست امارات، از آغاز به کار بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان در "امارات" معروف به «نور ابوظبی»خبر داد. هرچند مهمترین منبع درآمد امارات متحده عربی از راه نفت است اما این کشور کوچک اخیرا با برنامه ریزی، رکورد جدیدی در کاهش وابستگی خود به نفت ثبت کرده است. اعلام بهره برداری از بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان به نام "Noor Abu Dhabi" توسط اداره آب و برق دبی(DEWA) یک موفقیت بزرگ در همین راستا برای امارات محسوب می شود.
پروژه تولید برق خورشیدی این نیروگاه با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی صورت گرفته است. تخمین زده شده که ۳.۲ میلیون سلول خورشیدی مستقر در نیروگاه "Noor Abu Dhabi" برای ۹۰ هزار نفر برق تولید کند و انتشار کربن‌دی اکسید را ۹۸۴ هزار و ۲۰۶ تن (واحد بریتانیایی) کاهش دهد.
این نیروگاه ظرفیت تولید ۱.۲ گیگاوات برق را دارد. این میزان کاهش آلودگی معادل حذف ۲۰۰ هزار ماشین از جاده‌هاست.
گفتنی است با توجه به اهمیت استفاده از انرژی های پاک، در سالهای اخیر در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رقابت برای توسعه نیروگاههای خورشیدی سرعت گرفته است. سازمان آب و برق دبی قصد دارد در آینده یک پروژه تولید نیروی برق خورشیدی ۲ گیگاواتی را راه اندازی کند.
عربستان سعودی هم برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲.۶ گیگاواتی در مکه موافقت کرده است.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما