plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۵۱۰
چهار کشته نتیجه یک حمله هوایی به کردستان عراق

عراق بمباران منطقه ای در سلیمانیه توسط دو جنگنده ترکیه را محکوم کرد

ترکیه انجام این حمله هوایی در کردستان عراق را رد کرد
دولت عراق دیشب در بیانیه ای حمله دو جنگنده ترکیه به منطقه «کورتک» استان سلیمانیه را بشدت محکوم کرد. در این حمله چهار نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. در این حمله چهار نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. ترکیه انجام این حمله هوایی و بمباران کردستان عراق را رد کرد.
عراق بمباران منطقه ای در سلیمانیه توسط دو جنگنده ترکیه را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، عراق دیشب در بیانیه ای حمله دو جنگنده ترکیه به منطقه «کورتک» استان سلیمانیه را بشدت محکوم کرد. در این حمله چهار نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: حمله این دو جنگنده ترکیه، نقض صریح قوانین حقوق بشری بین المللی است. در ادامه بیانیه از ترکیه خواسته شده برای احترام به حق حاکمیت عراق از بمباران خاک عراق پرهیز کند و برای تامین امنیت مرزهای دو کشور همسایه همکاری کند.
عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک. ک از دو سال قبل در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از هفت ماه قبل در شمال عراق آغاز شده که در چند ماه اخیر با بمباران ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و حمله مکرر هوایی به برخی مناطق کوهستانی منطقه همچنان ادامه دارد.
دولت ترکیه انجام هرگونه عملیات هوایی در این منطقه در روز شنبه را رد کرد و مسئولیت این بمباران را نپذیرفت. یک مقام نظامی ترکیه تاکید کرد ترکیه هر عملیاتی را که در عراق انجام دهد، رسما اعلام می کند و این حمله ابدا توسط ترکیه انجام نگرفته است.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات هایی را علیه مقرها و محل استقرار نیروهای پ.ک. ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق ترکیه و در اقلیم کردستان عراق انجام داده است.
انتهای پیام/*
۶
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما