plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۴۹۱
براساس اعلام رسانه های عراقی

سفر مقتدا صدر به ایران یک سفر عادی و شخصی عنوان شده است

مقتدا صدر در شهر قم حضور دارد
سید مقتدا صدر یکی از ازشخصیت‌های برجسته سیاسی- مذهبی عراق است که در عین حال جریان سیاسی بزرگ در پارلمان عراق بنام «سائرون» را رهبری می‌کند. وی بارها با توجه به استقرار هزاران نیروی نظامی آمریکایی در دهها پایگاه عراق، خواستار عدم مشارکت عراق به نفع آمریکا، در منازعه بین ایران و آمریکا شده است.
سفر مقتدا صدر به ایران یک سفر عادی و شخصی عنوان شده است
به گزارش ایصال نیوز، رسانه های عراق از جمله «بغداد الیوم» از سفر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق(سائرون) به ایران در روز گذشته خبر داد.
سفر مقتدی صدر از شهر نجف به ایران به مقصد شهر قم اعلام شده و بر اساس برخی خبرها این سفر یک سفر عادی و شخصی برای زیارت قم و بستگان خود می باشد.
سید مقتدی صدر یکی از ازشخصیت‌های برجسته سیاسی- مذهبی عراق است که در عین حال جریان سیاسی بزرگ در پارلمان عراق بنام «سائرون» را رهبری می‌کند. خاندان صدر بواسطه مرجعیت شیعه و مبارزات تاریخی در عراق، از اعتبار بالایی در عراق بویژه در شهرهای نجف،کربلا،بغداد و بصره برخوردار هستند
آخرین سفر مقتدی صدر به ایران سه سال قبل بوده است. وی سال قبل در یک سفر سیاسی به عربستان رفت و با پادشاه عربستان دیدار کرد. مقتدی صدر در روزهای اخیر انتقادات صریحی را نسبت به دولت عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق بیان داشت. وی بارها با توجه به استقرار هزاران نیروی نظامی آمریکایی در دهها پایگاه در عراق،خواستار عدم مشارکت عراق به نفع آمریکا، در منازعه بین ایران و آمریکا شده بود. 
انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما