plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۴۸۹

نشست سران جی 20 در ژاپن آغاز شد

چهاردهمین نشست دو روزه سران جی 20 صبح امروز جمعه با حضور رهبران 19 کشور صنعتی جهان و رییس اتحادیه اروپا در شهر اوساکا واقع در غرب ژاپن آغاز شد.
نشست سران جی 20 در ژاپن آغاز شد
در این نشست دو روزه موضوعاتی مانند «اقتصاد جهانی، تجارت و سرمایه گذاری»، «نوآوری دیجیتال»، «توسعه و توانمند سازی زنان» و «محیط زیست و انرژی» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
با این حال این نشست با توجه به رویکرد دونالد ترومپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در زمینه تجارت دو جانبه با کشورهای مختلف و اختلاف تجاری وی با چین، روی محور تجارت متمرکز خواهد بود اولویت ترامپ بر معاملات دو جانبه و تأکید وی بر آنچه که او «روابط تجاری ناعادلانه» برای ایالات متحده می بیند، روش های بین المللی تجارت را مختل کرده است.
در کنار بحث ها درباره اقتصاد و تجارت جهانی، مقابله با پسماندهای پلاستیکی در دریا نیز جزو موضوعات مهم دستور کار این اجلاس است توجهات بر این موضوع متمرکز است که آیا رهبران می توانند در این مسئله با هم متحد شوند یا خیر.
با این پس زمینه، تلاش ها در جریان است تا رهبران شرکت کننده به اصطلاح «بینش اقیانوس آبی اوساکا» را تصویب کنند هدف آن به صفر رساندن زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها از طریق بهبود مدیریت پسماند و بکارگیری پیشرفت های فناوری است.
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و میزبان این نشست عزم خود برای یافتن زمینه ای مشترک در میان کشورهای شرکت کننده در اجلاس سران «گروه ۲۰» ابراز داشته است آبه گفت مردم تمایل دارند که در جامعه بین المللی بر تفاوت ها تمرکز کنند اما ژاپن بعنوان کشور میزبان بر وجه مشترک بین کشورها و آنچه که آنها می توانند بر سر آن به توافق برسند، تمرکز خواهد کرد.
وی اضافه کرد که امیدوار است تا اجلاس سران «گروه ۲۰» بتواند برای ارتقا تجارت آزاد، هدایت رشد اقتصادی جهانی از طریق نوآوری، مقررات برای اقتصاد دیجیتالی، کمک به مسائل محیط زیستی و قدرت بخشیدن به زنان، پیام محکمی صادر کند.
این نشست ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.
نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.
گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.
انتهای پیام/*
۷
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما