plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۴۱۱
معاون آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد

زاینده‌رود تابستان همچنان جاری‌ست

بر این اساس به کشاورزان نیز مجوز کشت تابستانه داده شده است
معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود در روز گذشته گفت: مقرر شد امسال زاینده رود در تابستان آب داشته باشد. مقرر شد به گونه ای برنامه ریزی شود که درپایان سال آبی که پایان شهریور است در سد زاینده رود حداقل ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییز وجود داشته باشد.
زاینده‌رود تابستان همچنان جاری‌ست
به گزارش ایصال نیوز، معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود در روز گذشته گفت: مقرر شد امسال زاینده رود در تابستان آب داشته باشد. «قاسم تقی زاده خامسی» روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی سازگاری با کم آبی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه نوزدهم شورای هماهنگی منابع آب حوضه آبریز زاینده رود ابتدا منابع و مصارف زاینده رود مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم خوبی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: بر این اساس به کشاورزان مجوز داده شد کشت تابستانه داشته باشند که در ۱۰ سال اخیر امکان پذیر نبود.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه تصمیم گیر و توزیع کننده نهایی استاندار اصفهان است، گفت: قرار شد به گونه ای برنامه ریزی شود که درپایان سال آبی که پایان شهریور است در سد زاینده رود حداقل ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییز وجود داشته باشد. معاون آب و آبفای وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: مقرر شد مابقی آب برای کشت تابستانه اختصاص داده شود و علاوه بر آن تمهیداتی اندیشیده شود تا زاینده رود در تابستان دارای آب باشد. به گفته وی، ۱۰ سال است که زاینده رود فاقد آب است و امسال این رود دارای آب خواهد بود که اتفاق مهمی است.
نخستین رویداد ملی سازگاری با کم آبی صبح امروز با حضور وزیر نیرو در محل وزارت نیرو آغاز بکار کرد. این رویداد تا پنجم تیرماه ادامه دارد.
انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما