plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۲۴
ترامپ در مدار تناقض گویی؛

نظامیان آمریکا با احتیاط از سوریه خارج می شوند

رئیس جمهوری آمریکا با نقض اظهارات پیشین خود و با بیان اینکه مبارزه با گروه تروریستی داعش پایان نیافته است،افزود: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه با احتیاط انجام می شود.
نظامیان آمریکا با احتیاط از سوریه خارج می شوند
ایصال نیوز - به گزارش دوشنبه شب ایرنا، دونالد ترامپ امروز در صفحه توییتر خود نوشت: نیویورک تایمز شکست خورده، از روی عمد داستانی بسیار غیر واقعی در مورد نیت های من در ارتباط با سوریه منتشر کرده است. 
وی ادامه داد: روی حرف های اولیه ام هستم، ما با سرعتی مناسب (سوریه) را ترک می کنیم و در عین حال، به مبارزه با داعش ادامه می دهیم و با احتیاط همه موارد دیگر را انجام می دهیم. 
ترامپ پیشتر با یادآوری اینکه داعش از بین رفته است، اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. این موضوع از سوی جناح های داخلی در آمریکا و متحدان خارجی اش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، مشخص نیست که ترامپ در توئیت خود به کدام گزارش نیویورک تایمز اشاره دارد، اما این روزنامه امریکایی روز یکشنبه خبر داد که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از تاثیر تصمیم ترامپ مبنی بر خروج سریع از سوریه، کاسته است. 
بولتون به سرزمین های اشغالی فلسطین و ترکیه سفر کرد تا خیال متحدان منطقه ای واشنگتن را از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، راحت کند. 
بولتون گفت که نیروهای آمریکایی تا زمان شکست آخرین گروه از داعشی ها، در سوریه می مانند. وی همچنین یادآور شد که دولت ترامپ از ترکیه تضمین می خواهد که به نیروهای کرد در سوریه که متحد آمریکا هستند، حمله نکند. 
زمانی که ترامپ در 28 آذرماه خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد، مقام های واشنگتن گفتند که وی دستور خروج این نیروها ظرف 30 روز را صادر کرده است.
ترامپ سپس این جدول زمانی را به چهار ماه افزایش داد، اما شروط تعیین شده از سوی بولتون ممکن است ماجرای خروج از سوریه را بیشتر به تاخیر اندازد. 
بولتون گفته است تا زمانی که شروط مورد نظر واشنگتن در سوریه محقق نشود، نظامیان آمریکایی در این کشور می مانند و به طور ویژه تحرکات ایران را در جنوب شرق سوریه به دقت زیر نظر می گیرند.
جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از سوریه، از سمت خود استعفا کرد. در عین حال، نشانه هایی از تعدیل تصمیم ترامپ مشاهده شده، اما تحلیلگران معتقدند که سیاست کاخ سفید در مورد سوریه دچار سردرگمی است.
انتهای پیام
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما