plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۲۳۹۴
آیا خودروسازان مشتری مدار می شوند

ایران خودرو: با افزایش عرضه، قیمت در بازار واقعی‌تر خواهد شد

کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار، سه رویکرد جدید ایران خودرو است
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت گفت: در بازدیدی که از پارکینگ‌های شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به طور تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچ‌گونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروسازان مشاهده نشد.
ایران خودرو: با افزایش عرضه، قیمت در بازار واقعی‌تر خواهد شد
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی خان کرمی» در دیدار مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار، سه رویکرد جدید ایران خودرو است. وی گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌ها، در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص تحویل روزانه را به میانگین حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه رسانده‌ایم.
خان کرمی ادامه داد: بازار با افزایش عرضه منجر به تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند. وی از برنامه تجاری‌سازی و عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو در کمتر از دو ماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.
قائم مقام بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو اظهار داشت: در سال گذشته پرداخت تسهیلات چهار میلیارد تومانی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد. وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، همه خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. خان کرمی بیان داشت: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی فقط برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی از سوی ایران خودرو به اجرا گذاشته شده و هر چند گردش مالی را کاهش می‌دهد، اما برای تعادل بازار مؤثر خواهد بود.
در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت نیز گفت: در بازدیدی که از پارکینگ‌های شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به طور تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچ‌گونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروسازان مشاهده نشد.
آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری در فروردین و اردیبهشت امسال و افت ۴۱.۹ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
انتهای پیام/*
۶
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما