plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۲۳۳۸
گزینه مورد حمایت ترامپ چگونه نخست وزیر انگلیس خواهد شد

«بوریس جانسون» به کرسی نخست وزیری انگلیس نزدیک شد

با حمایت رقبا، شانس وزیر خارجه پیشین انگلیس برای تصدی سمت نخست‌وزیری در این کشور افزایش یافت
پس از استعفای ترزا می از نخست وزیری بریتانیا، خبرگزاری ها از شانس بالای گزینه مورد حمایت ترامپ بعنی «بوریس جانسون» خبر می دهند. در دور اول رأی‌گیری بین قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار بریتانیا جهت انتخاب نخست‌وزیر آینده این کشور، جانسون توانست با اختلاف زیادی، بیشترین تعداد رأی را به‌دست آورد.
«بوریس جانسون» به کرسی نخست وزیری انگلیس نزدیک شد
به گزارش ایصال نیوز، پس از استعفای ترزا می از نخست وزیری بریتانیا، خبرگزاری ها از شانس بالای گزینه مورد حمایت ترامپ بعنی «بوریس جانسون» خبر می دهند. بخت «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس برای تصدی سمت نخست‌وزیری در این کشور افزایش یافت.
امروز سه‌شنبه در پی حمایت «آندرا لیدزام» یکی از رقبای جانسون برای سمت نخست‌وزیری انگلیس از او، امکان نخست‌وزیری جانسون افزایش یافت. لیدزام در این مورد به شبکه خبری «بی. بی. سی»، گفت: «او در بهترین جایگاهی است که ما را آخر اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند. علاوه بر این، من کاملا معتقدم که او برنده انتخابات است.»
دیروز (دوشنبه) هم «مت هانوک» وزیر بهداشت انگلیس که روز جمعه از رقابت برای نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده بود، از جانسون حمایت کرد و گفت او قطعا کسی است که می‌تواند در این رقابت پیروز شود.
در دور اول رأی‌گیری روز پنج‌شنبه بین قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار بریتانیا جهت انتخاب نخست‌وزیر آینده این کشور، جانسون توانست با اختلاف زیادی، بیشترین تعداد رأی را به‌دست آورد. پس از او «جرمی هانت» وزیر امور خارجه بریتانیا ۴۳ رأی، «مایکل گوو» وزیر محیط‌زیست ۳۷ رأی، «دومینیک راب» وزیر سابق برگزیت ۲۷ رأی و «ساجد جاوید» وزیر کشور ۲۳ رأی کسب کرد.
مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.
قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.
پارلمان انگلیس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت ترزا می ۷ ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.
انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما