plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۲۳۳۶
با حضور وزیران نیروی ایران و قفقاز شمالی روسیه

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان به پایان رسید

وزیر نیرو: ایران آماده است محصولات خود را به کشورها به ویژه روسیه با استفاده از معافیتها و تعرفه های ترجیحی ارسال کند
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه که با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌ها، مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور پیش از ظهر یکشنبه گذشته در تهران شروع شده بود، امروز در اصفهان با برگزاری مراسم اختتامیه و امضای ۱۲ سند همکاری اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور به کار خود پایان داد.
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان به پایان رسید
به گزارش ایصال نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو، روز سه شنبه در حاشیه آیین پایانی پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در هتل کوثر اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: اکنون محصولات ایرانی در منطقه عرضه می‌شود، اما معافیت‌های تعرفه‌ای سبب افزایش سرعت در عرضه و کسب بازاری فراگیر و گسترده‌تر خواهد شد. وی افزود: به عنوان مثال کشور روسیه به تنهایی در منطقه سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار واردات اقلام مختلف دارد و تسهیل شرایط عرضه از سوی ایران می‌تواند به کسب بازار مناسب در آن کشور منجر شود.
وزیر نیرو با اشاره به بازار مناسب منطقه برای صادرات محصولات تصریح کرد: یک بازار ۲۰۰ میلیون نفری در منطقه اکنون در انتظار تحرک بیشتر و عرضه محصولات ایران است. اردکانیان به تدوین موافقت نامه‌هایی برای بهبود فعالیت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنعتی، مصنوعات و داروسازی در ایران اشاره کرد و افزود: این موافقت نامه‌ها برای افزایش سهم صادرات مجموعه‌های تولیدی کشور تدوین شده است. وزیر نیرو گفت: امسال دولت حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است که بخشی از این کالاها می‌تواند از کشورهای تولیدکننده منطقه تأمین شود و وقتی کیفیت و قیمت مناسب باشد بطور طبیعی روسیه نیز می‌تواند یکی از این کشورها باشد.
وی همچنین به راه اندازی کارگروه‌هایی برای افزایش همکاری‌ها پس از ۳ یا ۴ سال توقف بین ۲ کشور خبر داد و گفت: انتظار ما به عرضه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌هایی است که شرایط مناسب‌تری داریم و در بخش‌هایی هم که طرف مقابل فنآوری برتری دارد، ما از آن استفاده کنیم.
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌ها، مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور پیش از ظهر یکشنبه گذشته در تهران شروع شد و امروز در اصفهان با برگزاری مراسم اختتامیه و امضای ۱۲ سند همکاری اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور به کار خود پایان داد.
همچنین صبح دیروز (دوشنبه) سومین کارگروه همکاری‌های استانی ایران و فدراسیون روسیه با حضور وزیران نیروی ایران و قفقاز شمالی روسیه برگزار شد. ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری‌های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا بالکاریا، اوستیای شمالی، چچن و قره چای چرکسیا و خطه استاورپل با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر ۷ درصد از جمعیت روسیه را دربرمی‌گیرد. این مناطق در حوزه‌های کشاورزی بویژه غلات و گوشت صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین‌سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند.
انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما