plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۳۳۳
با حضور معاون اول رئیس جمهوری

بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی استان زنجان آغاز شد

دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز با حضور در شهرستان ابهر استان زنجان، در مراسم بهره برداری فاز دوم کارخانه پاک حیات کیمیا پارس شرکت کرد و پس از آن خط تولید و تست واگن‌های مترو  در ابهر را افتتاح کرد تا در ادامۀ این سفر،  با حضور ایشان، از ۱۱۲۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در زنجان رونمایی شود.  
بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی استان زنجان آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز (سه‌شنبه) با سفر به استان زنجان، از چند طرح مهم این استان رونمایی کرد. در جریان این سفر، واحد صنعتی تولید مواد شوینده کارخانه پاک حیات کیمیا پارس که از سوی شرکت پاک حیات ترکیه در شهرستان ابهر احداث شده، با حضور معاون اول ريیس جمهور افتتاح شد. 
این کارخانه با ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت پاک حیات ترکیه احداث شده و برای ۱۴۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است که در آینده نزدیک به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
همچنین حدود ۵۷۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم نیز در زنجیره تولید و توزیع محصولات این کارخانه ایجاد شده است.
مدیر تركيه ای این مجموعه در مراسم افتتاح اظهار داشت که ما در ایران خودمان را سرمایه‌گذار خارجی محسوب نمی‌کنیم و ایران را مانند وطن خودمان مي دانيم.
همچنین با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، بزرگترین خط تولید و تست واگن‌های مترو (ایریکو) در شهرستان ابهر به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این مجتمع صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۲۳۰ واگن مترو و ۲۰۰ واگن برون‌شهری را دارد. مجموع سرمایه‌گذاری شرکت ایریکو ابهر كه 55 درصد آن با استفاده از توانمندی ساخت داخل احداث شده، ۴۵۰ میلیون یورو بوده و براي ۵۱۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و براي ۳۰۰۰ نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ايجاد كرده است.
گفتنی ست در جریان این سفر معاون اول رئیس جمهور به استان زنجان،همچنین از ۱۲۲۰ هکتار سامانه آبیاری نوین و هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان خدابنده رونمایی شد. 
پروژه تجهیز ۱۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خدابنده با اعتباری بالغ بر ۲۰۴ میلیارد ریال احداث شده است. در این مراسم همچنین ۷ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری نیز با هزینه اجرايی ۶۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام /*
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما