plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۲۲۷۱
فوری/ افزایش خطرناک تنش در دریای عمان

آمریکا ویدئویی ادعایی از یک قایق ایرانی هنگام جدا کردن یک مین از یک نفتکش منتشر کرد

ایران قاطعانه ادعاهای ی بی اساس آمریکا را رد می کند
«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد. نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه ای که که بامداد روز جمعه منتشر شد، ضمن رد اتهامات امریکا، گفت: اظهارات فتنه‌جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه ۲۳ خرداد شورای امنیت سازمان ملل، نماد دیگری از عملیات روانی ایران هراسانه این کشور بود.
آمریکا ویدئویی ادعایی از یک قایق ایرانی هنگام جدا کردن یک مین از یک نفتکش منتشر کرد
به گزارش ایصال نیوز، شبکه الجزیره قطر در خبری فوری اعلام کرد ارتش آمریکا اولین ویدئوی اختصاصی از ارتش آمریکا را پخش نموده که در آن ادعا می شود یک قایق تندرو نظامی ایران روز گذشته در دریای عمان به یک کشتی نفتکش نزدیک شده و یک مین را که منفجر نشده است از نفتکش جدا می کند و دور می شود.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیشب، ایران را متهم به دخالت مستقیم در انفجار دو نفتکش نموده بود و مدعی شد، مدارک قطعی در این زمینه در اختیار دارد و به شورای امنیت تحویل خواهد داد.
از سوی دیگر، العالم گزارش داد،نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه ای قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث ۲۳ خرداد تانکرهای نفتکش را در دریای عمان رد و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد.
ایالات متحده آمریکا پنجشنبه شب پس از متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان، ناوشکن «یو اس اس میسون» را به سمت دریای عمان ارسال کرد.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما