plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۲۲۳
توسط شرکت هواپیماسازی شن یانگ چین

ساخت پهپاد چینی برای رهگیری جنگنده اف ۳۵ آمریکایی

این پهپاد دارای تجهیزاتی از جمله رادار پیشرفته برای شناسایی اهداف در ارتفاعات بسیار زیاد است
منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که شرکت هواپیماسازی شن یانگ چین پهپادی تهاجمی طراحی و ساخته است که قابلیت شناسایی و هدف قراردادن جنگنده های اف ۳۵ آمریکا را دارد. چین در حال حاضر یکی از رقبای اصلی آمریکا در ساخت پهبادهای پیشرفته نظامی است.
ساخت پهپاد چینی برای رهگیری جنگنده اف ۳۵ آمریکایی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاریها، شرکت هواپیماسازی شن یانگ چین بنا به در خواست ارتش چین این پهپاد تهاجمی را طراحی و ساخته است. بر اساس گزارش روسیا الیوم، این پهپاد که «Divine Eagle» (عقاب الهی) نام دارد، دارای تجهیزاتی از جمله رادار پیشرفته برای کشف اهداف در ارتفاعات بسیار زیاد است که رادارهای زمینی توانایی شناسایی آن را ندارند.
همچنین این پهپاد مجهز به موشک‌های هوا به هوای دور برد مانند PL-۱۵ و PL-۱۲D و PL-۲۱ است. بنا بر اعلام شرکت هواپیماسازی شن یانگ، این پهپاد بال‌های بلندی دارد که از همه هواپیماهای بدون سرنشین موجود در جهان بلندتر است.
پیش تر نیز نشریه معتبر 'پاپیولار ساینس' در گزارشی از ساخت پهپاد جدید چینی‌ها به نام 'عقاب آسمانی' خبر داده بود که مانند هواپیمای بی سرنشین RQ-۱۸۰ در آمریکا، یک سلاح راهبردی و سرّی شمرده می‌شود.
جنگنده اف -۳۵ یک هواپیمای جنگنده رادار گریز و چندمنظوره نسل پنجم ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکاست. ایالات متحده ۷۰۰ فروند از این هواپیما را در اختیار دارد.
گفتنی است که چین در حال حاضر یکی از رقبای اصلی آمریکا در ساخت پهبادهای پیشرفته نظامی است. سه ماه پیش نیز چین از اتمام مراحل نهایی ساخت پهیادی خبر داد که مدعی است پیشرفته تر از پهباد MQ-25 آمریکایی است.
پهباد چینی CH-4 دارای بالهایی به طول 18 متر است و تا مسافت 5 هزار کیلومتر قابلیت پرواز دارد. این پهباد تا ارتفاع 5 تا 7 هزار متر پرواز می کند و سازندگان چینی آن مدعی هستند این پهباد در هر شرایطی قابلیتهای پروازی، شناسایی و تهاجمی  را دارد.
انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما