plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۲۰۶
گستاخی امارات و آلمان علیه ایران

عبدالله بن زاید: در توافق جدید با ایران، کشورهای عربی باید مشارکت داده شوند

ماس: به مقامات ایرانی، مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد
در آستانه سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران ، هایکو ماس در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه امارات گفت: در سفر به تهران به مقامات ایرانی مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد. وزیر خارجه امارات نیز ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و خواستار مشارکت دادن کشورهای عربی در توافق جدید با ایران و گسترش موضوعات مورد توافق با ایران، علاوه بر موضوع توافق هسته ای شد.
عبدالله بن زاید: در توافق جدید با ایران، کشورهای عربی باید مشارکت داده شوند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری امارات، «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات روز یکشنبه پس از دیدار و گفتگو با وزیرخارجه آلمان در کنفرانس مشترک خبری در ابوظبی، خواستار مشارکت دادن کشورهای عربی منطقه در توافق آینده غرب با ایران شد.
وی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و خطاب به طرف آلمانی مدعی شد: « اولا کشورهای منطقه در توافق شما با ایران باید مشارکت داده شوند و ثانیا توافق با ایران علاوه بر پرونده هسته‌ای این کشور باید شامل ممنوعیت حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک نیز شود».
وی با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران گفت: امارات به تحقیقات مشترک خود با عربستان سعودی و نروژ در خصوص حادثه بندر فجیره ادامه می‌دهد.
عبد الله بن زاید در جریان کنفرانس خبری خود با «هایکو ماس»، همتای آلمانی خود در ابوظبی گفت حمله به بندر فجیره امارات حمله به کشتی‌رانی بین‌المللی است و منجر به افزایش تنش می‌شود.
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به سفر خود به ایران در روز دوشنبه گفت: با مقامات اماراتی گفتگوهای خوبی داشتم و در سفر به تهران به مقامات ایرانی، مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد. وی در ادامه گفت در حالی به منطقه سفر کرده‌ام که تنش‌هایی در منطقه وجود دارد و در حال تبادل نظر با طرف‌های فعال در این زمینه هستیم.
انتهای پیام/*  
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما