plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۱۹۲
اعلام «طرح ملی مسکن» توسط وزیر کشور

تشریح طرح دولت برای مسکن دار شدن مردم

این طرح، شامل احیاء بافت‌های فرسوده، زمین‌های ارزان قیمت و تسهیلات بانکی مناسب است
رحمانی فضلی با اشاره به عدم تعادل مسکن و افزایش قیمت مسکن، افزایش مصالح ساختمانی، کاهش ارزش ریال گفت: بر اساس طرح رئیس جمهور برای مسکن دار شدن مردم، بافت‌های فرسوده باید احیا شوند و در این زمینه، زمین‌های ارزان قیمت و تسهیلات بانکی تخصیص می‌یابد
تشریح طرح دولت برای مسکن دار شدن مردم
به گزارش ایصال نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی که بصورت زنده از رادیو نیز پخش می شد، ضمن ارائه گزارشی درباره طرح ملی مسکن گفت: مسکن به عنوان یکی از پیشبرنده های اقتصاد در بخش تولید است، مسکن به تنهایی برای کسانی که این نیاز در اولویت آنها قرار دارد با طرح ملی مسکن می‌تواند به تأمین نیاز این افراد کمک کند.
وی افزود: بخش مسکن می‌تواند در فعال کردن و به حرکت درآوردن سایر بخش‌ها نیز مؤثر باشد، با توجه به عدم تعادل مسکن در چند سال اخیر که بخش مسکن را با رکود مواجه کرده بود، در یکی دو سال اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن، افزایش مصالح ساختمانی، کاهش ارزش ریال و رقابت هستیم.
وزیر کشور اظهار داشت: این بخش با بقیه بخش‌ها در سوددهی همسو حرکت کرده است و این امر باعث شده در بخش مسکن با مشکلاتی مواجه باشیم که بار آن بر دوش کسانی بوده که فاقد مسکن هستند. رحمانی فضلی با اشاره به طرح رئیس جمهور برای مسکن دار شدن مردم، گفت: طبق این طرح بافت‌های فرسوده باید احیا شوند و در این زمینه، زمین‌های ارزان قیمت و تسهیلات بانکی تخصیص می‌یابد، همچنین رئیس مجلس به وزارت کشور توصیه کرد تا از همه ظرفیت‌های قانونی خود در حوزه انسجام دستگاه‌ها برای مسکن دار شدن مردم استفاده کند.
وی به برخی از اختیارات وزارت کشور اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها علاوه بر صدور پروانه ساختمانی می‌توانیم در ساخت منازل ارزان قیمت نیز مشارکت کرده و تسهیلات ارزان قیمت بدهیم همچنین شهرداری‌ها موظف هستند برای متقاضیان مسکن تسهیلاتی جهت احداث خانه بدهند. رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها موظف به تهیه فهرستی از اراضی بایر با قابلیت مسکن سازی هستند و باید اعلام کنند تا تسهیلات برای اعطای مجوز قانونی برای واحدهای فرسوده داده شود همچنین تسهیلات تشویقی در این زمینه در نظر گرفته شده که بر این اساس ۵۰ درصد بخشودگی عوارض و تراکم تشویقی در نظر گرفته شده است.
وزیر کشور افزود: بناهای بالای ۳۰ سال شامل این طرح هستند که ما برای تشویق مالکان و پیمانکاران در حوزه مالیات نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم که اگر به ما اختیار داده شود می‌توانیم در حوزه رونق مسکن تأثیرگذار باشیم.
رحمانی فضلی گفت: همچنین بیش از یک میلیون هکتار زمین دولتی در سراسر کشور وجود دارد که وزارت کشور می‌تواند آنها را در اختیار واحدهای مسکن ساز قرار دهد، همچنین با ارتباط با وزارت راه می‌توانیم فضاهای مناسب‌تری را به مناطقی که قابلیت ساخت مسکن دارند اضافه کنیم. وزیر کشور افزود: همچنین با اختیاری که در حوزه توزیع منابع در استان‌ها و شهرستان‌ها داریم آمادگی همکاری با وزارت راه، بنیاد مسکن و پیمانکاران مسکن ساز را داریم.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما