plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۲۱۶۱
در سفر سه روزه «شی جین پینگ» به روسیه

سران روسیه و چین درباره ایران، کره شمالی و ونزوئلا گفت و گو می‌کنند

رئیس جمهور چین: نگرش و نگاه چین و روسیه در قبال توافق هسته‌ای ایران هماهنگ است
دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با اعلام سفر سه روزه رئیس جمهوری چین به روسیه برای شرکت در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: سران دو کشور در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ایران، کره شمالی و ونزوئلا با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد.رئیس جمهور چین نیز از ایران و همه طرفهای برجام خواست، از منطق عدول نکنند و خویشتندار باشند، مذاکرات و مشورت‌ها را افزایش دهند، و به کاهش سطح تنش‌ها کمک کنند.
سران روسیه و چین درباره ایران، کره شمالی و ونزوئلا گفت و گو می‌کنند
به گزارش ایصال نیوز، «یوری اوشاکوف» دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین و شیء جین پینگ قرار است به صورت رسمی روزهای ششم و هفتم ماه ژوئن (پنجشنبه و جمعه در پایتخت فرهنگی روسیه با یکدیگر دیدار کنند اما یک روز قبل از آن نشستی در کرملین در همین زمینه برگزار خواهد شد.
وی گفت: طبق برنامه امروز چهارشنبه، رهبران دو کشور دیدار خصوصی خواهند داشت و پس از آن مذاکرات در سطح هیأت عالی پنج نفره برگزار خواهد شد و در خصوص روابط دوجانبه به شکل ویژه درباره طیف وسیعی از همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، حمل و نقل، هوا و فضا با حضور مقامات بلند پایه دو کشور برگزار خواهد شد.
سران روسیه و چین قرار است پس از پایان دیدارهای خود یک بیانیه مشترک صادر کنند. گفتنی است، همایش اقتصادی سن پترزبورگ یک رویداد مهم اقتصادی بین المللی در روسیه است که نزدیک به دو دهه برگزار می‌شود و به شدت مورد توجه پوتین قرار دارد به طوری که وی چند سالی است به صورت مستمر در آن شرکت می‌کند.
از سوی دیگر رئیس‌جمهور چین در آستانه سفر به روسیه، به رسانه‌های این کشور گفت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل فشارهای آمریکا بر ایران، نگران‌کننده است.
وی همچنین تمامی طرف‌های درگیر را به خویشتنداری دعوت کرد و در زمینه برجام گفت: «تحولات مرتبط با این وضع نگران‌کننده است. باید به توافق هسته‌ای ایران به طور کامل متعهد ماند و آن را به طور کامل به اجرا گذاشت؛ چرا که این توافق برای صلح و ثبات خاورمیانه و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است. نگرش و نگاه چین و روسیه در قبال توافق هسته‌ای ایران هماهنگ است، و هر دو کشور امیدوارند که تمامی طرف‌ها از منطق عدول نکنند و خویشتندار باشند، مذاکرات و مشورت‌ها را افزایش دهند، و به کاهش سطح تنش‌ها کمک کنند.»
انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما