plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۱۳۶
اجلاس ضد اسلامی با عنوان تامین «امنیت منطقه ای»

اجلاس سه جانبه آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

موضوع حضور ایران در سوریه و امنیت منطقه ای، اصلی ترین دستور کار این اجلاس است
«بنیامین نتانیاهو» پس از اعلام خبر برگزاری این نشست، گفت شخصاً پیشنهاد برگزاری چنین دیداری را به واشنگتن و مسکو داده و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند و «این بی‌سابقه است»/ آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست خوردن در براندازی حکومت سوریه از طریق چند سال بحران نظامی و امنیتی، اکنون تلاش می‌کنند با کمک روسیه و از طریق مذاکرات سیاسی، ایران را از سوریه خارج کنند.
اجلاس سه جانبه آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، چند روز دیگر، قدس اشغالی میزبان جلسه نمایندگانی از آمریکا و رژیم صهیونیستی با روسیه است. سه روز پیش (نُهم خرداد) دولت آمریکا از این جلسه خبر داد و اعلام کرد «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بزودی در دیداری سه‌جانبه در قدس (اشغالی) با «نیکلای پاتروشف» مشاور امنیتی دولت روسیه و «مئیر بن شبات» مشاور امنیتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیدار می‌کند.
بر اساس بیانیه قبلی کاخ سفید، این دیدار در ماه ژوئن(اواخر خرداد) و در شهر قدس اشغالی برگزار می‌شود. این نشست در نوع خود اولین جلسه مشترک مسکو با تل‌آویو و واشنگتن در خصوص سوریه و تحولات آن است.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابعی که آنان را «دیپلمات‌های غربی» نامید، نوشت که «آینده حضور ایران در سوریه، پرونده اصلی مورد بحث این جلسه است که که عنوان کلی آن بررسی امنیت منطقه‌ای در خاورمیانه است». طبق این گزارش، سه طرف در این جلسه آنچه «نقشه راه» خوانده می‌شود را بررسی می‌کنند و تل‌آویو و واشنگتن از مسکو می‌خواهند که در مقابل «امتیازهایی» مثل بازسازی، مشروعیت‌بخشی و رفع تحریم، روسیه به «اقدامات ملموس» برای کنترل نقش ایران و کنترل روند سیاسی در سوریه متعهد باشد.
این منابع می‌گویند، واشنگتن معتقد است با تفاهم تل‌آویو، «ابزارهای نفوذ»ی برای مذاکره با روسیه دارد تا «ایران از سوریه اخراج و نفوذش ضعیف» شود. این ابزار نفوذ شامل باقی‌گذاشتن نیروهای آمریکا در شرق فرات و مشارکت کشورهای اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و آلمان در ائتلاف شرق سوریه و همچنین «مانع‌تراشی» در روند عادی‌سازی روابط [کشورها] با دمشق یا کارشکنی در بازسازی سوریه یا مشروعیت‌ ندادن به دولت سوریه است. از جمله خواسته‌های آمریکا از روسیه در روند سیاسی در سوریه، تشکیل کمیته قانون اساسی و اجرای قطعنامه 2254 است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از اعلام خبر برگزاری این نشست، گفت شخصاً پیشنهاد برگزاری چنین دیداری را به واشنگتن و مسکو داده و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند. وی گفت: «این بی‌سابقه است». آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست خوردن در براندازی حکومت سوریه از طریق چند سال بحران نظامی و امنیتی، اکنون تلاش می‌کنند از طریق مذاکرات سیاسی، ایران را از سوریه خارج کنند.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما