plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۱۲۶
دخالتهای جنجالی ترامپ در آستانه سفر به انگلیس

ترامپ در میان اعتراض انگلیسی ها وارد لندن می شود

ترامپ: بریتانیا باید بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود
دونالد ترامپ در حالی که موج اعتراض شهروندان انگلیس علیه سیاستهایش گسترده شده است، برخلاف تیرماه سال گذشته، در حالی وارد لندن می شود که خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس پس از ناکامی و شکستهای پی در پی، از مقام خود کناره گیری کرده است. به نظر می رسد ترامپ همانند سال گذشته، در لندن با بالن بزرگ عروسکی خودش مواجه خواهد شد.
ترامپ در میان اعتراض انگلیسی ها وارد لندن می شود
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در آستانه سفر روز دوشنبه خود به لندن گفت که بریتانیا باید بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود چون برکسیت با توافق برای این کشور هزینه مالی زیادی دارد.
رئیس جمهوری آمریکا با اظهار این سخنان در گفتگویی که متن آن ۱۱ خرداد در روزنامه تایمز یکشنبه منتشر شد گفت که از نظر او نخست‌وزیر آتی بریتانیا باید برکسیت را بدون توافق با اتحادیه اروپا اجرایی کند. وی افزود اگر جای نخست‌وزیر آتی بریتانیا بود زیر بار پرداخت ۵۰ میلیارد دلار به اتحادیه اروپا نمی‌رفت زیرا این مبلغ «رقم بزرگی» است.
در روزهای اخیر این دومین بار است که رئیس جمهوری آمریکا درباره سیاست داخلی بریتانیا اظهار نظر می‌کند. او روز جمعه نیز گفته بود ترجیح می‌دهد بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین بریتانیا به رهبری حزب محافظه‌کار این کشور دست یابد. ترامپ در گفتگو با روزنامه سان نیز گفته بود که بوریس جانسون «کارش را به نحو احسن» انجام خواهد داد.
از بوریس جانسون به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای جانشینی ترزا می در سمت نخست‌وزیری نام برده می‌شود.
همچنین یک روز مانده به سفر دونالد ترامپ به انگلیس، صادق خان شهردار لندن، رئیس‌جمهوری آمریکا را یک فاشیست و مظهر تهدید جهانی معرفی کرد. وی در یادداشتی که روز یکشنبه در هفته‌نامه آبزرور انگلیس منتشر شد، افزود: ترامپ فردی است که پس از حمله تروریستی در لندن مردم را تحریک کرد، توییت گروه‌های راست افراطی انگلیسی را بازنشر داد و هشدار دانشمندان درباره تغییرات آب و هوایی را خبر جعلی می‌نامد و تلاش می‌کند تا در انتخابات حزب محافظه‌کار با حمایت از بوریس جانسون، دخالت کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم مخالفت‌های گسترده مردم انگلیس،در یک سفر سه‌روزه، میهمان ملکه انگلیس خواهد بود و با اعضای خانواده سلطنتی و دولت بریتانیا دیدار خواهد کرد.
هم‌زمان گروه‌های ضد جنگ و کارزارهای تبلیغاتی مخالف ترامپ برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در طول سه روز اقامت وی در لندن برنامه‌ریزی کرده‌اند.
دونالد ترامپ قرار است روز دوشنبه ۱۲ خرداد برای دیدار از بریتانیا و گفتگو با مقام‌های ارشد این کشور وارد لندن شود.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما