plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۰۹۹
رئیس مجلس شورای اسلامی:

راهبرد آمریکا تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است

مسلمانان راهبرد همسنگ معامله قرن طراحی کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی راهبرد آمریکا را تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی دانست و گفت: پاسخ کشورهای اسلامی هم باید به همین سبک و هم سنگ با آن، و نه به صورت تاکتیکی باشد.
راهبرد آمریکا تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» در مراسم روز جهانی قدس و در جمع نمازگران نماز سیاسی عبادی جمعه پیش خطبه های نماز جمعه طی سخنانی درباره ابعاد طرح معامله قرن اظهار داشت: ابعاد طرح معامله قرن روشن نیست و گفتند که یکی از ابعاد آن حذف همیشگی بازگشت ۶ میلیون آواره فلسطین به سرزمین خود است.
وی ادامه داد: آمریکا قرار شد برای تحقق این امر یک معامله مادی را سامان دهد و پول آن را از کشورهای پولدار بدبخت خلیج فارس بگیرد. همینطور بحث می شود که قدس شریف را پایتخت رژیم اشغالی و دهکده ای را پایتخت فلسطین قرار دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد این طرح از سوی برخی مقامات فلسطینی گفت: حقیقت این است این طرح بحث روشنی ندارد. کنفرانس بحرین کارگاهی برای جنبه اقتصادی این طرح بود که افتضاحی برای کشورهای اسلامی است تا زمینه ای برای دلالی پول بسازد.
لاریجانی در عین حال گفت: چون ابعاد طرح معامله قرن روشن نیست، نمی توان درباره آن توضیح داد اما جهت گیری کلی می توان کرد مثلاً با همین موضوع انتقال پایتخت بیت المقدس و بحث واگذاری جولان می توان راهبرد آمریکا را نسبت به تحولات منطقه دریافت و اینکه راهبردشان تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی است.
وی افزود: می خواهند اموال و منابع فلسطین، ایران و عراق هر کدام را به یک نحوی از آنان بگیرند. اگر راهبرد آمریکا این است، پاسخ کشورهای اسلامی هم باید در همین سبک باشد و با چند اقدام تاکتیکی نمی توان  به این راهبرد جواب داد. کشورهای اسلامی باید راهبردی همسنگ طراحی کنند.
لاریجانی با اشاره به تسلط روحی دلال مابی در سیاست آمریکا گفت:  واژه «معامله» آن هم در جایی که پای شرافت یک ملت و غیرت دینی یک امت در میان است، چقدر فضاحت بار است و این نشان دهنده پوچ بودن فکر سیاسی آنان است. این ریشه در تفکر سیاسی آنان دارد که همان تفکر منفعت طلبانه است و برای این تفکر، عدالت، شرافت، انصاف و وفای به عهد وقتی معنا دارد و قابل اعتنا است که برای آنان منفعتی داشته باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه سردمداران آمریکا به راحتی توافقی را زیر پا می گذارند و برایشان مهم نیست یک روز توافق آب و هوا، توافق با ارویا، توافق موشکی با روسیه و توافق با چین را لغو می کنند، به زیربنای فکری آنان برمی گردد که در رفتار بین الملل مخرب است.
وی اظهارداشت: اینکه مقام معظم رهبری چند بار فرمودند تمدن آمریکایی زوال پذیر است به این دلیل است که ریشه های تفکرشان به خودی خود موجب نابهنجاری می شود. وزیر آمریکا باکی نداشت که بگویند آنها داعش را به وجود آوردند چون فکر می کردند در آن زمان به نفعشاناست و می توانند کشورهای اسلامی را درگیر کرده و زسیرساخت هایشان را از بین ببرند و در کتابش هم آورد که آنان داعش را به وجود آوردند و این به زیر بنای فکری تمدن آنان برمی گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: داماد آقای ترامپ که جوان یهودی تاجر است این طرح را طراحی کرده است. خود ترامپ اعلام کرد کوشنر داماد من عاشق اسرائیل است و حالا این آدم می خواهد مسئول این طرح باشد. آن روسای قبلی که معاهده کمپ دیوید و اسلو را ترتیب دادند تاحدودی یک قیافه بی طرفانه برای خود جمع و جور می کردند. اما این جوانک بی تجربه ماجرایی را در منطقه دارد خلق می کند. طور ی که برخی کشورهای عربی در مجالس خودشان با صراحت می گویند نگران این رفتارها هستیم و این جوانک را گذاشتند در منطقه تا جنگی راه بیندازد و برود و خیلی طبیعی است این نگرانی برای فلسطینیان به وجود بیاید.
این خبر در حال تکمیل است ...
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما