کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه وزرات امور خارجه روسیه درباره دیدار عراقچی و ریابکوف

روسیه درباره موضوعاتی احتمالی نشست کمسیون برجام به ایران اطلاع‌رسانی کرد

برگزاری احتمالی نشست کمسیون برجام

9 خرداد 1398 ساعت 18:38

در دیدار روز گذشته ریابکوف و عراقچی در تهران، موضوع برجام، آخرین تحولات رخ داده در این ارتباط و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک برجام مهم‌ترین محورهای رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روسی بود


به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، وزرات امور خارجه روسیه درباره دیدارعراقچی و ریابکوف، یا صدور بیانیه ای، محورهای رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی را بیان کرد. خبرگزاری روسی تاس اعلام کرد، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه منتشر شده در پی دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، ضمن ابراز امیدواری درباره برقراری ثبات در وضع موجود، دو طرف بر اینکه نشست کمیسیون برجام ممکن است [این روند را] تسهیل کند تاکید نمودند. دیپلمات‌های روسی نیز درباره موضوعاتی احتمالی این نشست به همتایان ایرانی خود اطلاع‌رسانی کردند.
در این بیانیه همچنین مطرح شد: [ما] اول از همه باید وضعیت امور مربوط به اجرای پروژه‌ها را با جزئیات بررسی کنیم که پیش از این در چارچوب برجام تأیید شده‌اند. و همچنین باید راهکارهای حمایت از تجارت بین‌المللی و همکاری اقتصادی با ایران را به اجرا در بیاوریم که در بیانیه وزیران کشورهای امضا کنندگان برجام در تاریخ ۶ جولای و ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ عنوان و پس از آن در یک نشست کمیسیون مشترک تأیید شدند.
در دیدار روز گذشته ریابکوف و عراقچی در تهران، موضوع برجام، آخرین تحولات رخ داده در این ارتباط و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک برجام مهم‌ترین محورهای رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روسی بود.
در پی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش به خاطر بد عهدی طرف‌های عضو برجام و ارائه فرصت ۶۰ روزه به آنها جهت اجرای تعهداتشان، روسیه چندی پیش در خواست برگزاری کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2088

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2088/روسیه-درباره-موضوعاتی-احتمالی-نشست-کمسیون-برجام-ایران-اطلاع-رسانی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir