plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۰۵۳
اسفندیاری‌پور بر کیفیت خوب گندم تاکید کرد

ایران برای چهارمین سال متوالی، در تولید گندم به خودکفایی رسید

با افزایش ۱/۵ درصدی در سطح زیر کشت نسبت به پارسال، امسال جزو بهترین سال‌های تولید گندم است
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی قبلا نیز با اعلام رصد و پایش مزارع تصریح کرده بود که همچنان به تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ خوش بین هستیم و نیازی به واردات گندم نداریم،/ با توجه به شرایط مساعد تولید گندم، باز هم ایران در تولید گندم خودکفا خواهد شد. با اینکه فصل برداشت و تحویل گندم در برخی استانها به پایان نرسیده است، هم اکنون حدود ۱۲ میلیون تن گندم تحویل مراکز جمع آوری، شده است.
ایران برای چهارمین سال متوالی، در تولید گندم به خودکفایی رسید
به گزارش ایصال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسفندیاری پور گفت: تمام ایرانیان در طول تاریخ، گندم تولید داخل را مصرف می‌کردند و این ادعا که گندم از کیفیت لازم برخوردار نیست، صحت ندارد. اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، از رشد سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۷ مجموع سطح زیر کشت گندم ۵ میلیون و ۸۴۳ هزار هکتار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد رشد داشته است.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مزارع گندم از نظر کیفیت، یکنواختی و سرسبزی نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست و به عبارتی امسال جزو بهترین سال‌های تولید گندم محسوب می‌شود.
اسفندیاری پور با اشاره به اینکه پراکنش مناسب بارندگی در استان‌ها نوید سال پرمحصولی است، بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و رشد و نمو گیاه و گزارش‌های هفتگی از استان‌ها برآورد می‌شود که تولید گندم به ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون تن برسد.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما