plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۲۰۲۸
وزیر امورخارجه ایران وارد بغداد شد

دکتر ظریف با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد

روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی، موضوعات اصلی مذاکرات ایران و عراق است
باتوجه به وجود پایگاههای مهم نظامی آمریکا و حضور بیش از 5000 نیروی آمریکایی در عراق، مقامات ایرانی مؤکداً از عراق خواسته اند که اجازه ندهند آمریکا از خاک عراق برای تهدید ایران استفاده نماید. روابط دوجانبه و لایروبی اروند رود و تسهیل تردد زائران دو کشور و گسترش روابط اقتصادی از مهمترین مسائل قابل گفتگو بین وزیر امورخارجه ایران و هیئت همراه با مقامات عراقی در این سفر سه روزه خواهد بود.
دکتر ظریف با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از «عین العراق» محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز شنبه وارد فرودگاه بغداد شد و پس از استقبال، با معاون وزیر امورخارجه عراق دیدار داشت.
دکتر ظریف شنبه شب در بغداد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد. دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و گفت و گو کردند.
وزیر امور خارجه ایران در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی برای انجام سفر رسمی سه روزه و دیدار با مقام‌های عراق وارد بغداد شده است همچنین قرار است فردا با "'برهم صالح" رئیس جمهوری عراق نیز دیدار داشته باشد.
ظریف همچنین فردا با رئیس مجلس عراق "محمد الحلبوسی" دیدار می کند و سپس با برخی از رهبران گروههای عراقی دیدار خواهد داشت. وزیر امورخارجه ایران، عصر فردا جهت زیارت و نیز دیدار با مراجع عراق به نجف و کربلا سفر خواهد کرد. 
دکتر ظریف ظریف تا قبل از ظهر روز دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.
سفر وزیر امورخارجه کشورمان با توجه به شرایط ویژه منطقه و روابط برادرانه بین ایران و عراق از اهمیت زیادی برخودار است.
مقامات بانکی آمریکا اخیرا در راستای تشدید تحریمها علیه ایران، با ارائه لیستی شامل برخی شرکتها و بانکها و مقامات اقتصادی و مالی عراق، دولت عراق را تهدید کرده اند که در صورت ادامه ارتباطات مالی با ایران، با تحریم و مجازات روبرو خواهند شد. عراق اما همواره بر حفظ روابط برادرانه با ایران تاکید دارد و این سفر از این جهت نیز حائز اهمیت فراوان است.
انتهای پیام/*
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما