plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۲۰۱۶
تداوم پروژه ایران هراسی و مانور وحشت

ترامپ: 1500 نظامی آمریکا برای حفاظت از منافع آمریکا اعزام می شوند

هواپیماهای شناسایی و سامانه موشکی پاتریوت نیز به منطقه ارسال شد
دونالد ترامپ، روز جمعه همزمان با افزایش تنش بین تهران و واشنگتن از اعزام حدود ۱۵۰۰ نیروی نظامی تازه نفس به منطقه خاورمیانه خبر داد. به گفته رئیس جمهوری آمریکا تصمیم اعزام این سربازان به عنوان اقدامی پیشگیرانه و برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه گرفته شده است. همزمان ارتش آمریکا، سپاه را متهم به دست داشتن در انفجارهای کشتی ها در بندر فجیره نمود.
ترامپ: 1500 نظامی آمریکا برای حفاظت از منافع آمریکا اعزام می شوند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، به‌رغم انکارهای اخیر، دونالد ترامپ ساعتی قبل صریحا گفت:«ما خواستار محافظت بیشتر در خاورمیانه هستیم. تعداد نسبتا کمی از نظامیان آمریکایی را برای پیشگیری به منطقه اعزام خواهیم کرد.»
دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نظامیان اعزامی به خاورمیانه قدرت دفاعی ارتش آمریکا را افزایش خواهند داد. بنا به این گزارش تعدادی از نیروهای اعزامی مهندسان ارتش ایالات متحده هستند. آمریکا پیش از این همزمان با افزایش تنش ها با ایران چهار فروند بمب افکن، یک ناو هواپیمابر و سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به منطقه خاورمیانه و خلیج فارس اعزام کرده بود.
تنش ها بین ایران و آمریکا پس از آنکه واشینگتن تصمیم به لغو معافیت کشورهای واردکننده نفت ایران از تحریم گرفت افزایش یافته است. رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه پیش تهدید کرده بود که اگر ایران جنگ بخواهد «رسما کارش تمام است.»
پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که پنتاگون در حال بررسی اعزام نیروی بیشتر به منطقه خاورمیانه است. دونالد ترامپ نیز روز پنجشنبه گفته بود: «فکر نمی‌کنم نیازی به آن‌ها [نیروهای نظامی بیشتر]‌ داشته باشیم. اگر لازم باشد، حتما نیروهای بیشتری خواهم فرستاد. در چنین حالتی، ما با هر تعداد سرباز که لازم باشد در آنجا حاضر خواهیم شد.»
رئیس جمهوی آمریکا ساعتی قبل، از موافقت برای اعزام 1500 نیروی اضافی به منطقه خلیج فارس برای مقابله با تهدید ایران خبر داد.
گفتنی ست برخی منابع از اعزام سه هزار نیروی امریکایی به خاورمیانه خبر می دهند. کارشناسان این اقدامات را در راستای گسترش فضای رعب و وحشت در ایران به منظور دستیابی به پیروزی سیاسی توسط ایالات متحده می دانند، تلاشهایی که البته تا کنون نتیجه خاصی نداشته است. 
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما