plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۰۱۳
دقایقی قبل

نخست وزیر انگلیس استعفا کرد، او از 7 ژوئن در قدرت نخواهد بود

ترزا می از ریاست حزب محافظه کار انگلیس نیز استعفا داد
ترزا می، وزیر کشور دوره زمامداری کامرون در سال 2016 جانشین دیوید کامرون در مقام رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیا شد. وی سرانجام امروز جمعه 24 می2019 از سمت نخست وزیری و ریاست حزب استعفا کرد و از هفتم ژوئن رسما به کار خود پایان خواهد داد. 
نخست وزیر انگلیس استعفا کرد، او از 7 ژوئن در قدرت نخواهد بود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورو نیوز، خانم ترزا می نخست وزیر انگلستان دقایقی قبل از سمتش استعفا کرد وی با اصرار بر مواضع خود درباره برگزیت و اتحادیه اروپا از سمت رهبری حزب محافظه کار انگلیس نیز استعفا کرد. وی از هفتم ژوئن رسما به کار خود پایان خواهد داد.
ترزا می برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عضویت در پارلمان بریتانیا انتخاب و در سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس حزب محافظه کار منصوب شد. او در کابینه سایه ویلیام هیگ، یین دانکن اسمیت و مایکل هوارد و دیوید کامرون در مناصب مختلفی از جمله وزیر سایه کار و بازنشستگی و رهبر در سایه مجلس عوام فعالیت کرده است. ترزا می دختر "زیدی مری" و هوبرت برایزر و پدرش از روحانیون کلیسای انگلیس بوده است.
او از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ در بانک مرکزی انگلیس مشغول به کار بود و از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۷ نیز در انجمن خدمات تسویه پرداخت‌ها فعالیت کرد. وی پس از تلاش ناموفق برای پیروزی در انتخابات مجلس عوام در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴، در انتخابات سراسری ۱۹۹۷ توانست از منطقه مایدن هد وارد مجلس عوام شود. ترزا می با ورود به پارلمان یکی از اعضای تیم مخالف ویلیام هیگ شد.
وی در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار وارد کابینه سایه شد و د ر سال ۱۹۹۹ به عنوان وزیر سایه آموزش و اشتغال مشغول به کار شد. در انتخابات ۲۰۰۱ "یین دانکن اسمیت" رهبر حزب محافظه کار او را در کابینه سایه حفظ کرد. او در جولای ۲۰۰۲ به عنوان نخستین رهبر زن حزب محافظه کار انتخاب شد. وی در سخنانی در کنفرانس حزب محافظه کار خواستار تغییرات اساسی در این حزب شد. در سال ۲۰۰۳ نیز به عنوان وزیر سایه حمل و نقل انتخاب شد. در ژوئن ۲۰۰۴ ترزا می وزیر سایه فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا شد. در دسامبر ۲۰۰۵ میلادی دیوید کامرون وی را به عنوان رهبر سایه مجلس عوام انتخاب کرد. در ژانویه ۲۰۰۹ میلادی نیز ترزا می به عنوان وزیر سایه کار و بازنشستگی انتخاب شد. ۶ می ۲۰۱۰ میلادی ترزا می بار دیگر به عنوان نماینده پارلمان از منطقه مایدن هد انتخاب شد و این بار ۶۰ درصد کل آرا را کسب کرد. ۱۲ می ۲۰۱۰ وی به عنوان کشور بریتانیا و وزیر زنان و برابری از سوی دیوید کامرون انتخاب شد.
با رسیدن دیوید کامرون به نخست وزیری بریتانیا در ۲۰۱۰، ترزا می به عنوان وزیر کشور و وزیر زنان و برابری‌ها مشغول به کار شد ولی در سال ۲۰۱۲ میلادی وزارت زنان و برابری را به ماریا میلر واگذار کرد.
 بالاخره در جولای ۲۰۱۶ دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از آغاز به کار ترزا می، نخست وزیر جدید این کشور خبر داد. 
به این ترتیت ترزا می، وزیر کشور دوره زمامداری کامرون جانشین دیوید کامرون در مقام رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیا شد. ترزا می امروز جمعه 24 می2019 از سمت نخست وزیری و ریاست حزب استعفا کرد و از هفتم ژوئن رسما به کار خود پایان خواهد داد. 
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما