plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۰۱۱
تلاش عمان برای میانجی گری

وزیر خارجه عمان: مسقط در تلاش است تا تنش میان ایران و آمریکا را رفع کند

وزیر خارجه عمان بر تلاش با طرف‌های دیگر برای آرام‌سازی تنش منطقه میان آمریکا و ایران تاکید کرد.
وزیر خارجه عمان: مسقط در تلاش است تا تنش میان ایران و آمریکا را رفع کند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با اشاره به تلاش‌های کشورش برای آٰرام‌‌سازی تنش به وجود آمده بین آمریکا و ایران، گفت: «در صورت وقوع جنگ، همه جهان متضرر خواهد شد». وی اشاره کرد که دو طرف آمریکایی و ایرانی خطرات وقوع جنگ را بسیار بیشتر درک می‌کنند.
روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط» امروز جمعه به نقل از بن علوی در مصاحبه با نشریه «المجله» نوشت که عمان با دیگر طرف‌ها برای آرام‌سازی تنش بین آمریکا و ایران تلاش می‌کند و در این زمینه تماس‌های زیادی برقرار است. وی جامعه جهانی را به تلاش و همکاری با عمان برای ممانعت از وقوع جنگ و خطرات آن فراخواند.
گفتنی ست نقش عمان در میانجی گری مذاکرات ایران و آمریکا(هسته ای) از سال 90 وجود داشته است و به دلیل نقش سازنده عمان در میانجی گری، مقامات کشوری مانند دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر علی اکبر صالحی و دکتر ظریف بارها با مقامات عمانی رایزنی داشته اند. به گفته نوش آبادی سفیر اسبق ایران در عمان، در اواسط سال 90 یادداشتی از طرف دولت احمدی‌نژاد به مقامات عمانی ارسال و آمادگی جمهوری اسلامی برای مذاکره مشروط با آمریکا در عمان اعلام و کلید مذاکره با آمریکا زده شد. آمریکا تاکنون عملا هیچ گونه صداقتی در عمل به مفاد مذاکرات نشان نداده است.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما