plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۹۹۷
در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد

اژه ای: بخش خصوصی نتوانست از ظرفیت جمهوری اسلامی بهره برداری کند

بخش خصوصی کشور متولی ندارد
معاون اول قوه قضاییه گفت: مکتب اسلام و نظام جمهوری اسلامی از ظرفیت های بالایی برای تقویت بخش خصوصی برخوردار است اما فعالان بخش خصوصی نتوانسته اند از این ظرفیت ها بهره برداری کنند.
اژه ای: بخش خصوصی نتوانست از ظرفیت جمهوری اسلامی بهره برداری کند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: مکتب اسلام نه تنها از فعالیت های اقتصادی، کار، تلاش، تحصیل و ثروت ممانعت نمی کند بلکه افراد را به وارد شدن در این عرصه ها تشویق می کند. 
وی اظهارداشت: هر کس باعث ایجاد رونق اقتصادی، تولید و ثروت شود مورد حمایت اسلام قرار دارد و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون مسئولان بلندپایه نظام، مراجع تقلید با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و کارگران ارتباط داشته اند.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد : فعالان بخش خصوصی باید با ارائه نظرات کارشناسی و حساب شده بر مراکز تصمیم گیر تاثیرگذار باشند و بتوانند برای شرایط جنگ، صلح و تحریم برنامه های جامعی ارائه دهند. 
وی تصریح کرد : چنانچه برنامه ای در این راستا از سوی بخش خصوصی ارائه شده بصورت پراکنده و متفرقه بوده است. 
حجت الاسلام محسنی اژه ای به دیدگاه های مسئولان قضایی اشاره کرد و گفت: آیت الله یزدی، آیت الله شاهرودی و آیت الله آملی لاریجانی روسای پیشین قوه قضاییه نگاه بازی(روشن) نسبت به فعالیت های اقتصادی کشور داشتند و فعالان اقتصادی را مورد حمایت قرار می دادند و اکنون مسئولان اصلی قوه قضاییه مدافع این دیدگاه هستند. 
وی اظهارداشت: به نظر من بخش خصوصی کشور متولی ندارد و اتاق های بازرگانی که باید متولی این بخش باشند در این خصوص نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند. 
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: براساس گزارش مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان، توجه به این مهم از رویکردهای این اتاق است که کاری پر زحمت و طاقت فرسایی می باشد. 
حجت الاسلام محسنی اژه ای به پاره ای مشکلات که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی که با مشکلات قضایی مواجه می شوند ناشی از رقابت های نابجای ( ناشایست) درون تشکیلاتی است و برخی افراد برای اینکه رقیب را حذف و وجهه خود را حفظ کنند، برای رسیدن به هدف، دستگاه قضایی یا نهادهای نظارتی را پُل قرار می دهند. 
وی اولویت بندی مشکلات فعالان اقتصادی را خواستار شد و گفت: با اولویت بندی این مشکلات می توان برای حل آنها بهتر چاره اندیشی کرد. 
پیش از سخنان معاون اول قوه قضاییه، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با ارائه گزارشی از اقدام های این اتاق برای حل مشکلات فعالان این بخش بویژه مشکلات حقوقی گفت: توجه به رونق کسب و کار، افزایش درآمد و رفاه مردم را در پی دارد. 
وی با بیان اینکه احساس می شود توجه بیشتر به حل مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی از رویکردهای قوه قضایی در دوره جدید است، افزود: این رویکرد موجب امیدواری کارآفرینان و فعالان اقتصادی به آینده شده است. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در بخشی از سخنان خود خواستار استفاده از فعالان اقتصادی به عنوان مشاور در دادگاه های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی شد. 
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری اصفهان به این استان سفر کرد. 
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه روز گذشته طی حکمی ' محمد رضا حبیبی ' را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد. حبیبی پیش از این رئیس کل دادگستری استان یزد بود.
پیش از وی، احمد خسروی وفا در حدود ٦ سال ریاست کل دادگستری استان اصفهان را برعهده داشت. 
انتهای پیام /* 
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما