plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۱۹۵۵
لبنان، دولت و احزاب ناتوان

گروهی از شهروندان لبنانی به اوضاع بد اقتصادی و احتمال کاهش حقوق اعتراض کردند

تظاهرات بازنشستگان نظامی و غیرنظامی و کارمندان در بیروت
اگرچه در روزهای گذشته برخی وزرا مانند 'الیاس ابوصعب' وزیر دفاع لبنان در تلویزیون ظاهر و اعلام کردند که حقوق نظامیان و کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در بودجه آینده تفاوتی نکرده است، اما برخی شایعات و اخبار از تصمیم دولت برای کاهش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت، نظامیان و بازنشسته ها حکایت دارد
گروهی از شهروندان لبنانی به اوضاع بد اقتصادی و احتمال کاهش حقوق اعتراض کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری های لبنانی همزمان با هفدهمین جلسه دولت لبنان برای تصویب بودجه سالیانه که همچنان بی نتیجه بوده است، شماری از کارمندان ادارات و سازمان های دولتی و عمومی لبنان همراه با معلمان و اساتید و بازنشستگان نظامی و غیر نظامی دست به اعتراض و تحصن در خیابانهای نزدیک به مقر حکومت لبنان زدند.
براساس اعلام المنار،تجمع کنندگان لبنانی همچون روزها و ماههای گذشته در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت تصویب بودجه در ارتباط با حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، شعار دادند.
اگرچه در روزهای گذشته برخی وزرا مانند 'الیاس ابوصعب' وزیر دفاع لبنان در تلویزیون ظاهر و اعلام کردند که حقوق نظامیان و کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در بودجه آینده تفاوتی نکرده است، اما برخی شایعات و اخبار از تصمیم دولت برای کاهش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت، نظامیان و بازنشسته ها حکایت دارد.
النشره لبنان نوشت، نبیل نقولا نماینده سابق ضمن حمایت از کارکنان دولتی و بازنشستگان از اینکه حکومت لبنان فشارهای ناشی از فساد دولتمردان و ناتوانی ها را میخواهد بر گرده مردم  تحمیل کند،انتقاد کرد. نظامیان بازنشسته لبنان نیز ضمن اعتراض شدید به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی، خواستار روشن شدن  وضعیت حقوق ماهیانه خود و عدم کاهش آن هستند.
دولت لبنان بر اساس قانون بایستی حداکثر در یک جلسه دیگر تکلیف بودجه را روشن کند و به این سردرگمی پایان بخشد.
انتهای پیام/*  
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما