plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۹۰۴
در پی تشدید عملیات سوریه و روسیه در ادلب و حماة

نشست اضطراری شورای امنیت درباره سوریه شامگاه جمعه برگزار شد

نماینده ایران خواستار خروج فوری ارتش امریکا از سوریه شد
در پی انجام عملیات مشترک سوریه و روسیه علیه تروریستها در حومه حماة و ادلب، نشست فوری شورای امنیت درباره سوریه شامگاه جمعه با بحث و جدل تند برگزار شد.نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به ترکیه هشدار داد که در صورت عدم پایبندی آنکارا به توافق کاهش تنش، این توافق به حالت تعلیق در خواهد آمد.نماینده ایران خواستار خروج فوری ارتش امریکا از سوریه شد.
نشست اضطراری شورای امنیت درباره سوریه شامگاه جمعه برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه نشست اضطراری را برای بررسی اوضاع در شمال غرب سوریه برگزار کرد. طبق این گزارش، نشست شورای امنیت درباره سوریه به درخواست سه کشور آلمان، کویت و بلژیک صورت گرفته بود و در این نشست مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گزارشی از وضعیت دشوار انسانی در حماة و ادلب ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری سانا،در این نشست، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، درباره اوضاع در سوریه گفت: بعضی از اعضای شورای امنیت همچنان به نادیده گرفتن جنایات جنگی “ائتلاف آمریکایی” غیر قانونی در سوریه با همکاری با گروهک های شبه نظامی وابسته به آن مانند “قسد”، و انهدام کامل شهر الرقه و کشتن و آواره کردن مردم آن، ادامه می دهند. جعفری افزود: رویکرد بعضی از اعضای شورای امنیت از تروریست ها حمایت می کنند و مانع تلاش های دولت سوریه برای حفاظت از شهروندان خود و مبارزه با تروریسم هستند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به ترکیه هشدار داد که در صورت عدم پایبندی آنکارا به توافق کاهش تنش، این توافق به حالت موقت در خواهد آمد.
نماینده ایران هم در این جلسه خواستار خروج فوری ارتش آمریکا از سوریه شد.
اخیرا ارتش سوریه عملیاتی را در حومه حماة و ادلب برای پاسخ به نقض‌های صورت گرفته توسط گروه‌های مسلح آغاز کرده است. گروه‌های مسلح همواره توافق مناطق کاهش تنش در ادلب و حومه حماة را نقض می‌کنند.
در عین حال اسپوتنیک به نقل از روسیه مدعی شد، شبه نظامیان عضو جبهه النصره (گروهک تروریستی ممنوعه در سوریه) در حال تدارک دسیسه ای در استان ادلب سوریه هستند تا سپس نیروی هوایی روسیه را به حملات شیمیایی علیه افراد غیر نظامی متهم کنند.
مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه ضمن اعلام این مطلب با استناد به گفته های ساکنان بخش سراقب استان ادلب، خاطرنشان ساخت شبه نظامیان النصرة، همچنین قطعات بمب های هوایی روسی را از دیگر مناطق سوریه به اینجا می آورند تا در دسیسه ضد روسی خود از انها استفاده کنند.
انتهای پیام/*
۱۱
مرجع : سانا سوریه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما