plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۴
کد مطلب : ۱۸۹۷
لیگ برتر فوتبال

نگاهی به آمار قابل توجه هجده‌مین دوره لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی سپاهان اصفهان خاتمه یافت
هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی سپاهان اصفهان خاتمه یافت و تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس به ترتیب با 13 و 14 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در این دوره از رقابت ها به خود اختصاص دادند. تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان به ترتیب با یک و دو شکست کمترین تعداد شکست را در بین تیم های لیگ برتری دارند
نگاهی به آمار قابل توجه هجده‌مین دوره لیگ برتر
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، هفته سی ام و پایانی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور شامگاه پنجشنبه با قهرمانی پرسپولیس خاتمه یافت و تیم های سپاهان اصفهان، استقلال تهران و پدیده خراسان به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند. سپیدرود رشت نیز به همراه استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط کردند.
نگاهی به آمار و ارقام قابل توجه پس از برگزاری 480 مسابقه خالی از لطف نیست:
** بهترین گلزن
«کی روش استنلی سوارز» و «لوسیانو پریرا» مهاجمان برزیلی سپاهان و فولاد با 16 گل زده بهترین گلزن هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال شدند و پس از آنها «علی علیپور» تمام کننده پرسپولیس با 14 گل زده در جایگاه بعد قرار گرفت.
** بهترین پاسور لیگ
«محمد کریمی» هافبک سپاهان با 8 پاس گل جایگاه نخست این عنوان را دارد و در ادامه «محمد مومنی» از پیکان با 7 پاس و «سعید آقایی» از سپاهان با 6 پاس گل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.
** بهترین و بدترین خط دفاعی
تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس به ترتیب با 13 و 14 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در این دوره از رقابت ها به خود اختصاص دادند و تیم فوتبال سپید رود رشت نیز با دریافت 53 گل خورده بدترین دفاع لیگ را از آن خود کرد.
** تعداد گل های زده شده
در پایان این دوره از رقابت های لیگ در مجموع 480 مسابقه برگزار شد و 468 بار توپ از خط دروازه ها گذشت که میانگین برای هر دیدار 1.02 گل می شود.
** پرگل ترین دیدار
پرگل ترین دیدار مربوط به مصاف دو تیم سپیدرود رشت و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته دوم لیگ است که 7 بار توپ از خط دروازه ها گذشت. این دیدار با نتیجه 6 بر یک به سود تیم اصفهانی پایان یافت.
** کمترین شکست
تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان به ترتیب با یک و دو شکست کمترین تعداد شکست را در بین تیم های لیگ برتری دارند. تنها شکست سرخپوشان با نتیجه 2 بر یک مقابل شاگردان «افشین قطبی» سرمربی تیم فولاد خوزستان (سرمربی اسبق پرسپولیس) رقم خورد و سپاهان نیز برابر تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران تن به شکست داد.

** بیشترین برد، تساوی و شکست
تیم پرسپولیس با 16 برد، ماشین سازی تبریز 17 تساوی و تیم سپیدرود رشت با 16 شکست جایگاه های عنوان شده را در اختیار دارند.
** بهترین و بدترین خط حمله
سپاهان اصفهان با 46 گل زده بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد و نفت مسجد سلیمان با 16 گل زده بدترین خط حمله لیگ را در پایان لیگ هجدهم دارد.
** بیشترین تعداد کارت زرد و قرمز در یک مسابقه
در هفته ششم لیگ برتر و جدال دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران، داور14 بار به بازیکنان دو تیم کارت نشان داد که از این تعداد 12 کارت زرد و 2 کارت قرمز بود.
** بیشترین برد، مساوی و شکست متوالی
تیم های فوتبال سپاهان اصفهان، پدیده خراسان و استقلال تهران با 5 برد متوالی بهترین نتیجه را از این حیث در بین تیم های حاضر در رقابت های لیگ کسب کردند. تیم فوتبال ماشین سازی تبریز نیز با کسب 6 تساوی متوالی از این منظرعنوان دار است. تیم پیکان تهران هم با 8 شکست متوالی بیشترین باخت پی در پی را به خود اختصاص داد.
** بیشترین جدایی مربیان از تیم های خود در لیگ هجدهم
در این دوره از رقابت ها فقط تیم های پرسپولیس، سپاهان و پارس جنوبی جم بدون تغییر در کادر فنی خود در لیگ هجدهم به مصاف حریفان رفتند. ولی سایر باشگاه ها به دلیل نتایج ضعیف یا اختلاف با کادر فنی سرمربیان خود را تغیر دادند که اسامی آنها به این شرح است:
«علیرضا منصوریان» سرمربی ذوب آهن اصفهان جانشین «امید نمازی»
«افشین قطبی» سرمربی فولاد خوزستان جانشین «ایلی استان» رومانیایی
«جورج لیکنز» سرمربی تراکتورسازی جانشین «جان توشاک» ولزی و «محمد تقوی»
«حسین فرکی» سرمربی پیکان جانشین «مجید جلالی»
«سید محمد علوی» سرمربیان استقلال خوزستان جانشین سیروس نعمتی نژاد.
«سیروس پورموسوی»، «داریوش یزدی»، «کریم بوستانی» و «کریم قنبری» دیگر سرمربیان این تیم در لیگ هجدهم بودند.
«رضا مهاجری» سرمربی ماشین سازی تبریز جانشین «فیروز کریمی»
«فیروز کریمی» سرمربی نفت مسجد سلیمان جانشین «علیرضا مرزبان» و «عبدالله ویسی»
«نادر دست نشان» سرمربی سپید رود رشت جانشین «علی کریمی» و «خداداد عزیزی»
«فرهاد مجیدی» سرمربی استقلال تهران جانشین «وینفرد شفر» آلمانی
«مجید جلالی» سرمربی نساجی مازندران جانشین «جواد نکونام»
«یحیی گل محمدی» سرمربی پدیده خراسان جانشین «محمدرضا مهاجری»
«ابراهیم صادقی» سرمربی سایپا جانشین «علی دایی»
انتهای پیام /*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما