plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۳
کد مطلب : ۱۸۹۵
تکواندو ایران در منچستر انگلیس معجزه کرد

مقام دوم و مدال نقره جهان به نابغۀ تکواندو ایران رسید

یک دختر ایرانی در نخستین تجربه جهانی خود تنها با یک باخت، مدال نقره را بر گردن آویخت
مهلا مومن زاده برای کسب مدال طلای جهان در منچسر روی شیاپ چانگ رفت و در مقابل جای یونگ سیم از کره جنوبی شکست خورد. او پس از کیمیا علیزاده دومین تکواندوکار دختر ایرانی است که به فینال مسابقات قهرمانی جهان و کسب مدال نقره رسیده است.مهلا مومن زاده دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر شاهکار کرد و حالا با شایستگی تمام ، دارنده مدال نقره تکواندوی زنان ایران در مسابقات جهانی است.
مقام دوم و مدال نقره جهان به نابغۀ تکواندو ایران رسید
به گزارش ایصال نیوز امشب (پنجشنبه شب) در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در منچستر انگلیس، مهلا مؤمن زاده نماینده جوان و با آتیه وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در مبارزه نهایی برابر «جای یونگ سیم» از کره جنوبی با شایستگی تمام مبارزه کرد و در نهایت با یک شکست به مقام دوم جهان دست یافت.
مؤمن زاده که برای نخستین بار عازم رقابت‌های جهانی شده است، پیش از این در دیدار نخست برابر آینور یواشپای از قزاقستان با نتیجه ۲۱ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز مقابل «جوردین اسمیت» انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، با نتیجه ۱۷ بر ۷ به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز برابر گالینا مدودوا از روسیه با نتیجه ۲۳ بر ۳ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی نیز مقابل لنا استوجکویک از کرواسی با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ به برتری رسید.
مهلا مؤمن زاده نماینده جوان و با آتیه وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در مبارزه نیمه نهایی برابر تان از چین و دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ با نتیجه ۱۱ بر ۹ به برتری رسید.
«مهلا مومن زاده» دختر 17 ساله ایران که با برتری مقابل تمامی حریفان به فینال رسیده بود برای کسب مدال طلا به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و با وجود تلاش فراوان با حساب 11 بر 6 شکست خورد و مدال نقره را در اولین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگردن آویخت.مومن زاده، بعد از کیمیا علیزاده با کسب مدال نقره دومین بانوی ایرانی است که موفق به کسب مدال جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران شد.
ساعتی قبل نیز «آرمین هادی پور» به مدال برنز وزن منهای 54 کیلوگرم بخش مردان رسید.
محمد پلنگ افکن و اکرم خدابنده دیگر نمایندگان ایران در روز نخست با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما