plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۱۸۷۸
فردا 26 اردیبهشت، پایان لیگ98-97

جشن قهرمانی در جم یا در اصفهان/بررسی معادلات قهرمانی و کسب سهمیه

شانس قهرمانی پرسپولیس 90 درصد و سپاهان 10 درصد است
در هفته پایانی لیگ، 5 تیم بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه شانس دارند. به همین بهانه در گزارش تحلیلی زیر، احتمال هر کدام از این تیمها برای کسب رتبه 1 تا 5 بررسی شده است.درحال حاضر و در یک بازی باقیمانده به پایان لیگ برتر، در جدول به ترتیب، پرسپولیس با 58 امتیاز، سپاهان با 55 امتیاز، استقلال با 54 امتیاز،پدیده با 53 امتیاز و تراکتور با 51 امتیاز قرار دارند
جشن قهرمانی در جم یا در اصفهان/بررسی معادلات قهرمانی و کسب سهمیه
به گزارش ایصال نیوز، سایت نود در تحلیلی ورزشی نوشت: هجدمین دوره لیگ برتر با تمام حساسیت‌ها و جذابیت‌های خود به ایستگاه آخر رسید. رقابت در بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه در جریان است و هر کدام از 5 تیم نخست شانس متفاوتی برای قرار گرفتن در جایگاه‌های 5 گانه دارند. به همین بهانه از نظر ریاضی احتمال قرار گرفتن هر کدام از تیم‌ها در رتبه‌های مختلف بررسی شده است. پرسپولیس:
شانس اول فتح جام سرخپوشان پایتخت که در 2 دوره قبلی به قهرمانی رسیده‌اند علی‌رغم ناکامی در کسب پیروزی در 4 دیدار گذشته، همچنان شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. این تیم 3 امتیاز از نزدیکترین رقیب خود یعنی سپاهان پیش است و در مجموع 9 حالتی که در دیدار پرسپولیس با پارس جنوبی و سپاهان مقابل استقلال خوزستان ممکن است اتفاق بیفتد تنها در یک حالت قهرمان نخواهد بود و آن در حالتی است که پرسپولیس در هفته آخر بازنده و سپاهان پیروز از زمین خارج شود.
سپاهان:
خوش‌بین به سهمیه، امیدوار به قهرمانی براساس احتمالات ریاضی، سپاهان در 93 درصد حالات جزو 3 تیم بالای جدول قرار خواهد گرفت و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد. این تیم در بدترین حالت در رتبه چهارم قرار خواهد گرفت و چشم انتظار اتفاقات جام حذفی که در آن در مرحله نیمه نهایی حضور دارد خواهد بود. البته این تیم در روز پنجشنبه به امید قهرمانی پا به میدان خواهد گذاشت و این تیم در کنار پرسپولیس تنها تیمی است که شانس قهرمانی دارد.
استقلال:
پیروزی و قطعی کردن سهیمه استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد و منتظر لغزش سپاهان در روز پایانی است تا بتواند نایب قهرمان لیگ شود. استقلال با پیروزی برابر سپیدرود سهمیه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی خواهد کرد ولی در صورت توقف مقابل این تیم ممکن است به رتبه چهارم سقوط کند و کسب سهمیه برای این تیم به اما و اگر بکشد.
پدیده:
در جستجوی اولین تجربه آسیایی پدیده در مقایسه با سایر تیمهای بالای جدول از تفاضل گل کمتری برخوردار است. این تیم در بهترین حالت حتی می‌تواند نایب قهرمان لیگ شود. توقف پدیده مقابل ماشین‌سازی و پیروزی تراکتورسازی مقابل فولاد باعث می‌شود که این تیم شروع فوق‌العاده‌ای در لیگ این فصل داشت امیدی به کسب سهمیه نداشته باشد.
تراکتورسازی:
در جستجوی آخرین روزنه‌ها تراکتورسازی که تا 5 هفته مانده به پایان رقابتها جزو مدعیان اصلی قهرمانی بود اکنون هیچ شانسی برای حضور در 3 رتبه نخست ندارد.این تیم تنها در 22 درصد حالات شانس قرار گرفتن در رتبه چهارم را دارد تا در این صورت امیدوار به فعل و انفعالات جام حذفی باشد.در غیر این صورت این تیم پرهزینه این فصل از لیگ را دست خالی ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما