کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت امورخارجه آمریکا علام کرد:

کارکنان «غیرضرور» سفارت آمریکا هرچه سریع‌تر عراق را ترک کنند

هنوز علت این تصمیم اعلام نشده است

25 ارديبهشت 1398 ساعت 16:44

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داده هرچه سریع‌تر عراق را ترک کنند. تحرکات مشکوک و افزایش تهدیدات در منطقه ممکن است علت این تصمیم باشد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از «سی ان ان» وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری اربیل، دستور داد، عراق را سریعا ترک کنند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده به همه کارمندان غیرضروری دولت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، دستور میدهد عراق را ترک هرچه سریعتر ترک کنند.»
این بیانیه می‌افزاید: «خدمات روادید عادی در هر دو مرکز فعلا تعلیق شده و حکومت ایالات متحده توانایی محدودی برای خدمات‌دهی به شهروندان آمریکایی در عراق دارد.» وزارت خارجه آمریکا به این دسته از کارکنان دستور داده «در اسرع وقت» عراق را ترک کنند و از تأسیسات ایالات متحده در سرتاسر عراق دور بمانند.
در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است. اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1875

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1875/کارکنان-غیرضرور-سفارت-آمریکا-هرچه-سریع-تر-عراق-ترک-کنند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir