plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴
کد مطلب : ۱۸۶۶
در دیدار با لاوروف مطرح شد

پمپئو: ترامپ، مصمم به «بهبود» روابط ایالات متحده با روسیه است

لاوروف: ما آماده هستیم ساخت الگوی جدید درک متقابل را آغاز کنیم
وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امورخارجه روسیه در سوچی دیدار و گفتگو کردند. قرار است تا ساعات آینده مایک پمپئو با پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار مهمی داشته باشد.مهمترین موضوعات مورد مذاکره طرفین ، توافق هسته ای با ایران، بحران ونزوئلا، جنگ در سوریه و بحران اوکراین و کره شمالی است، گفته می شود، داغ ترین موضوع مورد بحث، ایران و کنترل بازار نفت خواهد بود.
پمپئو: ترامپ، مصمم به «بهبود» روابط ایالات متحده با روسیه است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور مصمم به «بهبود» روابط ایالات متحده با روسیه است. وزیر خارجه ایالات متحده این سخنان را پیش از آغاز مذاکرات خود با سرگئی لاوروف، همتای روسی اش در شهر سوچی بیان کرد. سرگئی لاوروف نیز گفت: «وقت آن فرا رسیده که ساخت الگوی جدید درک متقابل را آغاز کنیم. ما آماده هستیم!» 
وزیر خارجه روسیه بر لزوم ایجاد روابط «مسئولانه تر» بین مسکو و واشنگتن برای خروج از وضعیت «غمبار کنونی» تاکید کرد. گفتگوهای روز سه شنبه مایک پمپئو با سرگئی لاوروف و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عالی ترین سطح مذاکرات بین دو کشور از زمان مذاکرات هلسینکی بین روسای جمهور روسیه و آمریکا محسوب می شود.
دونالد ترامپ و ولادیمر پوتین تابستان سال گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند با یکدیگر ملاقات کردند. روابط دو کشور به دنبال اتهامات مطرح شده مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا رو به تیرگی گذاشت. مسکو و واشنگتن در مورد موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته ای با ایران، بحران ونزوئلا، جنگ در سوریه و بحران اوکراین با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما