کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از سفر به روسیه و هند

ظریف: تحرکات مشکوک در منطقه با هدف ایجاد تنش است

جمهوری اسلامی اقدامات خود را در چارچوب برجام انجام داده است

24 ارديبهشت 1398 ساعت 14:01

وزیر امور خارجه اقدامات و خرابکاری های مشکوک در منطقه را از محورهای مطرح شده در دیدار با همتای هندی خود عنوان کرد و گفت: قبلا هم ما پیش بینی این گونه اقدامات در جهت دامن زدن به تنش در منطقه را کرده بودیم.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» که عصر روز گذشته به هند سفر کرده است امروز سه شنبه پس از دیدار با سوشما سواراج همتای هندی خود، این دیدار را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: همانطور که این روزها ما مواضع جمهوری اسلامی را برای شرکای نزدیکمان از جمله روسیه تبیین کرده ایم، در دیدار امروز هم در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده و اقدامات جمهوری اسلامی در این خصوص تبیین شد.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: وزیر خارجه هند و سایر طرف ها نیز بر اهمیت این که ایران باید از منافع برجام بهره مند شود تاکید داشته و درخواست داشتند تا اقدامات لازم صورت بگیرد. ما هم تاکید کردیم جمهوری اسلامی اقدامات خود را در چارچوب برجام انجام داده است.
ظریف در خصوص تحرکات رخ داده در سطح منطقه هم گفت: در دیدار امروز در مورد مسائل منطقه و همچنین خطراتی که سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند بر منطقه تحمیل کنند، گفت و گو شد.
ظریف اضافه کرد: در این دیدار همچنین از نگرانی ها از اقدامات و خرابکاری های مشکوک در منطقه صحبت شد و اعلام کردیم که قبلا هم ما پیش بینی کرده بودیم که این گونه اقدامات در جهت دامن زدن به تنش در منطقه است.
رئیس دستگاه دیپلماسی یادآورشد: همچنین در مورد مباحث مربوط به انرژی، چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند گفت و گو شد.علاوه بر این درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش دو کشور برای تداوم آن مورد توجه و تاکید قرار گرفت. دکتر ظریف با اشاره به تحولات افغانستان گفت: در موضوع افغانستان و تحولات آن کشور و ضرورت مبارزه با تروریسم نیز تبادل نظر لازم صورت گرفت. وزیر امور خارجه تاکید کرد: هند در بسیاری از زمینه ها با ایران همراه و هماهنگ هست و اینگونه گفت وگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتما ضروری هست.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1863

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1863/ظریف-تحرکات-مشکوک-منطقه-هدف-ایجاد-تنش

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir