plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۱۸۶۱
سیمایی که صدای همه را درآورده است

یک منتقد اصولگرا: 17شبکه از 20 شبکه تلویزیون را تعطیل کنید

نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود
امروزه صدا و بخصوص سیما بعنوان یک رسانه ملی شایسته نیست با افزایش کمیت برنامه های فاقد کیفیت لازم و عمدتا برای پر کردن وقت برنامه، به سرمایه ملی و فرهنگ مخاطب فهیم خدشه وارد کند و اعتماد مردم را از دست بدهد. منتقدین فارغ از هر جناح و گروه سالهاست، ضمن ارج نهادن به ارج نهادن به همه تلاشهای مثبت، دلسوزانه و دردمندانه هشدار میدهند که محتوای بسیاری از برنامه ها متناسب با شعور مردم فهیم ایران نیست و باید با دوری از سطحی نگری و شعار زدگی، از لحاظ کیفی بازنگری جدی شود.
یک منتقد اصولگرا: 17شبکه از 20 شبکه تلویزیون را تعطیل کنید
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه جوان نوشت: با شروع ماه مبارک رمضان، صدا و سیما پخش سه سریال را در دستور کار خود قرار داده است؛ «از یاد رفته‌ها» از شبکه یک، «دلدار» از شبکه دو و «بردار جان» از شبکه سوم پخش می‌شود. اما تا امروز چند قسمتی از این سریال‌ها به نمایش گذاشته شده است، جذابیت آن‌چنانی برای مخاطبان خود به‌همراه نداشته و مورد نقد بسیاری از بینندگان نیز قرار گرفته است. سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون سریال‌های امسال ماه رمضان را کسل‌کننده و تکراری می‌داند و می‌گوید: «بازی‌ها در هر
سه سریال ماه رمضانی امسال ضعیف است و داستان‌های آن نیز حوصله مخاطب را سر می‌برد.»
مستغاثی می گوید: «گویا مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند و افسار را رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها برای مثال ۵ میلیون تومان بودجه برای سریال تعیین می‌کنند و هیچ توجی به خروجی سریال‌ها ندارند. در نتیجه نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که دردی از مردم دوا نمی‌کند و هیچ پیامدی هم ندارد.» مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ این منتقد سینما به گنگ بودن داستان سریال شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در فیلم «دلدار» می‌بینید که برخی اصرار می‌کنند که برو ازدواج کن و دختر قبول نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند نباید ازدواج کنی و در این‌باره بحث و جدل می‌کنند. اصلا مشخص نیست که ماجرا چیست و سریال چه چیزی را می‌خواهد بگوید؟»
مستغاثی با بیان اینکه وقتی تلویزیون به تهیه سریال‌های جذاب اهمیتی نمی‌دهد پس چه توقعی است که مردم سراغ امثال ساسی مانکن نروند، می‌گوید: «با وضعیت فعلی برنامه‌های تلویزیون، مدیران صدا و سیما بیایند و بگویند که مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ اصلا
این مدیران می‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟» شبکه‌های تلویزیون را ببندید و بیشتر از این پول مردم را هدر ندهید او می‌گوید: «بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. اگر این اتفاق بیفتد تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند برنامه‌های مفرح‌تر و جذاب‌تری را مشاهده کنند.» این منتقد سینما با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده از سوی صدا و سیما در چند سال اخیر، تصریح می‌کند: «رسانه ملی سال‌هاست توجهی به دغدغه امروز جامعه نداشته و متاسفانه به جای توجه به هدفمندتر کردن برنامه‌ها و آموزنده بودن آنها، فرهنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند که این مسئله آسیب زیان‌باری را به جامعه وارد کرده است.» متاسفانه باید گفت که دو سه سالی است که صدا و سیما عملکرد ضعیفی نسبت به ساخت سریال‌های ماه رمضان داشته است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود.
انتهای پیام /*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما