plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۹
کد مطلب : ۱۸۱۷
روزنامه «الجریده» خبر داد

عمر البشیر به گرفتن رشوه، پولشویی و سوء استفاده از مقام خود اعتراف کرد

دادستانی سودان 6 میلیون یورو و 351 هزار دلار و 5 میلیارد فونت سودانی از عمر البشیر کشف کرد
همزمان با تلاشها در سودان برای انتقال مسالمت آمیز قدرت از نظامیان به غیر نظامیان و توافق بر سر تشکیل دولت مردمی، روند بررسی قضایی محاکمه عمرالبشیر نیز آغاز شده است. مردم سودان همچنان با ادامه تحصن دو ماهه خود، برکناری و محاکمه همه عوامل رژیم عمرالبشیر را از احزاب سیاسی و نظامیان مطالبه می کنند
عمر البشیر به گرفتن رشوه، پولشویی و سوء استفاده از مقام خود اعتراف کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، در سودان روزنامه «الجریده» از اعترافات عمرالبشیر خبر داد، عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان در این اعترافات، به گناه خود در گرفتن رشوه و پولشویی و سوء استفاده از مقام خود اعتراف کرد. رئیس جمهور سابق سودان که از این مقام برکنار شده است، اتهامات مطرح شده علیه خود را پذیرفته است. او گویا نام دیگر مقامات عالیرتبه که در رشوه‌خواری و فساد دست داشته‌اند را افشا کرده است.
به نوشته این روزنامه، دادستان کل کشور با آغاز بررسی پرونده جدید علیه عمرالبشیر موافقت کرده است. این پرونده که با یک کودتای نظامی سال 1989 مرتبط است که در نتیجه آن، این سیاستمدار به قدرت رسید. در 11 ماه آوریل امسال در سودان پس از تظاهرات گسترده،کودتا شد و اینبار عمر البشیر، رئیس جمهور کشور که تقریبا 30 سال در سودان حکومت کرده بود، سرنگون و بازداشت شد.
سپس دولت منحل گشت و کار قانون اساسی متوقف شد. نظامیان، شورای عالی نظامی تشکیل دادند و وضعیت فوق العاده را اعلام کردند.
بنا به اطلاعات رسانه ها، دادستانی سودان 6 میلیون یورو و 351 هزار دلار و 5 میلیارد فونت سودانی (حدود 105 میلیون دلار) را ضبط کرده است. این پول ها به بانک مرکزی کشور منتقل شده‌اند.
همزمان با تلاشها در سودان برای انتقال مسالمت آمیز قدرت از نظامیان به غیر نظامیان و توافق بر سر تشکیل دولت مردمی، روند بررسی قضایی محاکمه عمرالبشیر نیز آغاز شده است.
انتهای پیام/*  
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما