plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۱۸۰۰
ادامه پروژه ایران هراسی

امریکا در مورد تردد کشتی‌های تجاری‌ و نفتکش‌هایش در آبهای خاورمیانه هشدار داد

حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران علت این هشدار اعلام شده است
دولت ایالات متحده آمریکا به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند، نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد.
امریکا در مورد تردد کشتی‌های تجاری‌ و نفتکش‌هایش در آبهای خاورمیانه هشدار داد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، دولت ایالات متحده آمریکا به کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند، نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد.
اداره دریانوردی آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه ۲۰ اردیبهشت منتشر شد گفته است که بر اساس گزارش‌ها، ایران تدارکات خود را برای انجام عملیات تهاجمی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس افزایش داده است.
این بیانیه وضعیت هشدار را تا ۵ نوامبر سال جاری تعیین کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اوایل ماه مه و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این که ایران یا گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه علیه منافع ایالات متحده و یا شرکای آن، از جمله زیرساخت‌های تولید نفت دست به حملاتی بزنند، افزایش یافته است.»
همچنین این بیانیه می‌نویسد: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناوهای نظامی و یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»
در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه تهران، تنش‌ها میان دو کشور تشدید شده است.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما